This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MelissaJuulsgaard

Jeg rejser snart til Vietnam og har derfor fået mit et visum. Nu er mit fly bare blevet ændret til en dag før.
    Altså ankommer jeg d. 17. men visum gælder først fra d. 18. Er der nogle som har erfaringer med lignende, eller kender noget til reglerne omkring det?

Derudover mellemlander jeg i 10 timer i Kina, har man brug for visum til det?

På forhånd tak for hjælpen 🙂

Anonym Trine Lehmann

Hej,
    Jeg skal også snart til Vietnam. Hvordan fik du fat i dit visum Melissa?

Jeg synes gebyret gennem den Vietnamesiske ambassade er lidt højt (650kr).
    Mvh Trine

Anonym amboye16

Hej Melissa

Prøv lige at tjekke dit visum. Ofte er det sådan, at visummet først træder i kraft, når det bliver stemplet i lufthavnen og derfra gælder i en periode på f.eks. 1 eller 3 måneder. Hvis dette er tilfældet, så gør det ikke noget, om du lander den 17. eller 18.

Venlig hilsen
    Anne Marie

Anonym Melissa

Tusind tak for svar.
    Det er en eller anden lille by i Kina. Jeg får et hotel, men ved ikke om det er i lufthavnen, det håber jeg så.
    Og er ret bange for at der står dato på mit visum:(
    Je tog selv ud til den Vietnamesiske ambassade i Hellerup. Jeg har betalt 550,- for knap fire uger, men mine veninder har betalt 650,- for det samme. De har sendt det frem og tilbage med anbefalet brev. Tror ikke rigtig der er andre muligheder.
    Venlig hilsen Melissa

Anonym amboye16

Men du må da kunne se på dit visum, om der står en bestemt dag eller om du kan rejse ind i landet fra nu af og de næste par måneder og der få det aktiveret. Prøv også at tjekke den Vietnamesiske ambassades hjemmeside eller ring til dem i morgen og spørg om hvordan reglerne er.
    V.h.
    Anne Maie

Anonym Tine

Hov, havde ikke lige tænkt på at du skal være i Kina i mindre end 24 timer, så burde du godt kunne få lov til at komme ind uden visum http://www.visaforchina.org/CPH_EN/generalinformation/visaknowledge/266130.shtml (se punkt 4 og 5). God tur!

Anonym Tine

Jeg ved ikke hvordan det er med visumreglerne i Vietnam ift når du allerede har et visum, men prøv at kontakte den vietnamesisk ambassade. I Kina skal du ikke have et visum med mindre at du forlader lufthavnen (hvis du mellemlander i Hong Kong er det gratis og det får du i lufthavnen)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account