Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3547723
     Sans84

      Hej alle i rejse glade mennesker.. Jeg håber i kan hjælpe mig og min kammerat lidt med visum reglerne..

      Vi har som sådan ikke en rute planlagt vi ved bare at vi starter i Thailand og vil rejse rundt i syd øst asien, eksempelvis i Vietnam, Laos, cambodia, myanmar, malaysia, Nepal og måske en tur forbi australien hvis pengene rækker så langt.. Om vi besøger alle landende ved vi ikke endnu..

      1/ Så vidt jeg kan læse mig til så kan der i de fleste af de her lande opnåes visum for 15 dage ved indrejse med fly? men hvis nu vi gerne vil spare penge på transport og ankommer med bus eller tog, hvordan fungerer det så?

      2/ Nogle steder skal vi kunne fremvise en billet ud af landet for at få lov at komme ind, men når nu vi ikke kender vores rute og vil rejse på må og få, kan det så lade sig gøre at komme ind i de lande uden?

      3/ Mange steder skal vi også kunne vise hvilket hotel eller dorm vi skal bo på inden vi kan komme ind i landet? kan det passe?

      Mange hilsner fra Sanne

      #3547736
       DanielJohansen

        1) Det er nødvendigt at ansøge om og opnå visa til Vietnam og Burma inden indrejse. Vær opmærksom på, at det kun er muligt at ansøge om burmesisk visum enkelte steder i verden.

        Immigrationsinstanser kan vælge at kræve dokumentation for vidererejse indenfor en given periode ved indrejse. Som regel er et print af en billet tilstrækkeligt. Det bliver antageligvis ikke set på om denne billet har nogen gyldighed. Der er adskillige områder hvor denne praksis sker i teori men ikke bliver eksekveret. I kan Google svarene, eller kigge i en guidebog.

        Kommer i frem til at dokumentation er nødvendigt, så er det nødvendigt. I bliver ikke lukket ind i et land i dette tilfælde.

        På mange immigrationsformularer bedes indrejsende angive adresse i det pågældende land. Skriv en adresse på et hvilken som helst hotel, det er rigeligt.

        Vær opmærksom på at forskellige grænseovergange kan have forskellige regler. Ved en grænseovergang er det muligt at opnå visa on arrival (VOA), og ved en anden grænseovergang mellem samme lande er det ikke.

        God rejse!

        Med venlig hilsen,
        Daniel

        #3547786
         Nina

          Ifølge um.dk, behøver du ikke ansøge visum inden du kommer til Vietnam. De skriver følgende:
          Ophold under 15 dage: danske statsborgere er fritaget for visum i op til 15 dage, hvis følgende 2 betingelser er overholdt: 1. Den rejsende skal have et pas, der er gyldigt minimum 90 dage fra indrejsedatoen. 2. Gyldig returbillet/dokumentation for udrejse inden for de 15 dage fra indrejsedatoen.

          Visum til Burma kan du købe i Bangkok. 🙂

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account