This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Du kunne jo søge om et visum i Namibia. Du får ikke automatisk 90 dage igen ved krydsning af grænse. Den tid, du har brugt i SA bliver trukket fra dit nye opholdstilladelse.

En billet, der viser, at du skal tilbage til DK fra et andet land, er ok.

Tilstrækkelige midler kan gøres ved hjælp et et kreditkort, har du to er det endnu bedre.

Vær opmærksom på at tegne en sygeforsikring. Og lad være med at slæbe en masse elektronisk isenkram med, som du enten ikke kan få forsikret, eller du ikke har råd til at miste.
    Vær forberedt på, at uheld opstår også på de mest ubelejlige tidspunkter. Derfor hav lidt nødpenge med til den slags situationer.

mvh
    Claus

Anonym Camillaen

Okay. Tak. Så bliver jeg nødt til at søge om et visum til de 6 mdr i Syd Afrika, da 90 dage ikke bliver nok da jeg max skal være i Namibia 4 uger.

Anonym Camillaen

Jeg rejser til Syd Afrika i 6 mdr og vil se om jeg kan undgå besværet med at bestille visum hjemmefra, da det indebærer en dyr tuberkulosetest, mange papirer og fordi jeg også gerne vil til Namibia også. Er der muligt at rejse til Namibia inden de 90 dage er gået og så komme retur og få endnu 90 dage i Syd Afrika?
    Der står man ved indrejse til Syd Afrika skal vise en hjemrejsebillet, kan det være en flybillet til Namibia eller en betalt organiseret tur dertil?
    Man skal også kunne vise at man har tilstrækkelige midler til opholdet. Hvordan gør man det?
    Er der andet jeg burde være opmærksom på?
    Håber der er nogen som kan hjælpe.

Anonym Claus

Men det kunne du jo gøre i Namibia. Når du jo alligevel skal forbi Windhoek, så indlever ansøgningen på ambassaden og kan foretage dig andet i mellemtiden. Jeg er dog ikke klar over, hvor mange dage, det tager, men når du nu har 4 uger, så har du masser af tid.

Jeg vil gætte på, at det også er lidt billigere, det plejer den slags ting at være, når du rejser væk fra EU.

mvh
    Claus

Anonym Kathrine

Da jeg var i Sydafrika i 2008, henviste min læge mig til sygehuset for at få lavet tuberkulose-test. Når den bliver lavet på sygehuset er det gratis!
    Mine veninder fik lavet det hos egen læge, men dengang var det ikke mega dyrt.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account