This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MettePap

Hey folks!
    Et lille spørgsmål vedr. visum til Thailand. Jeg skal på en mindre jordomrejse d. 4/9 med en veninde (NY-Fiji-Aus-Sydøstasien) og rejser til Bangkok d. 26/10 og først derfra igen 2 mdr. efter – og skal jo derfor have et turistvisum. Det kan dog først søges 90 dage før indrejse (dvs. om en uge cirka), og som jeg kan se, skal man medsende sit pas plus div. andre ting. Da det kun er lidt over en måned inden jeg skal afsted, gør det mig lidt nervøs at skulle sende mit pas afsted… men er der bare ikke andet at gøre? Og i så fald, hvor lang tid går der cirka før min ansøgning er gennemført og pas osv. er sikkert tilbage?
    Håber folk kan hjælpe!
    God sommer fra Mette.

Anonym Josefine

Når du kommer til Thailand får du som danske automatisk turistvisum i 30 dage. Du kan forlænge visummet og til 90 dage blandt andet på immigrations kontoret i Bangkok (mener prisen er 1.900 bath / 300 kr).

Et andet alternativ er at forlade Thailand og rejse tilbage, så får du udstedt et nyt 20 dages visum.

Anonym Pernille

Hvis du laver et visarun til Cambodia eller Laos, vil du få 30 dage igen…. det tager ca.15 timer fra Bangkok, da du kun skal krydse grænsen og så tilbage til Thailand. Hvis du aligevel er i Cambodia burde du lige tjekke Angkor wat ud 🙂 Der er i øvrigt masser af turistkontorer der kan hjælpe dig med det. Jeg forlængede selv mit visum via immigrationskontoret i Bangkok, men det er lidt dyrt, og jeg mener kun at de kunne lave 10 dage.

Anonym MettePap

Jamen, det lyder jo perfekt, da vi alligvel har i sinde at skulle til ihvertfald Cambodia i et par uger. Skal man så bare sørge for at have et pasbillede eller to med til visummet når man ankommer? Tak for hjælpen begge to!

Anonym dykkerper

Man behøver ikke billeder til visum, da det bare er et stykke papir i dit pas.

Kig forbi koh lanta, hvis du vil se noget andet end alle de “store” turist steder. Lanta er ikke lige som Phuket og koh Tao, så hvis du vil se noget dejlig natur (både over og under vandet) kig forbi koh Lanta. Jeg bor der, og kan hjælpe med bungalow, dykker kursus, eller andre ting.

Du kan altid kigge på min side, http://www.dykkerper.dk

Anonym Anonym

Til gengæld skal du bruge pasbillede hvis du vil købe tredages pas til Ankor Wat. Billeder kan købes rimelig billigt i Pnom Pen, så der er ingen grund til at give 80 kr. i DK – og de er lige glade med hvad vej man kigger! Har I god tid i Cambodia er der total fedt i Ratanakiri-provinsen. Vi fløj derop for at spare tid, men det er også muligt at rejse over land.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account