This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Emma Barkholt-Søndergaard

Hej! 🙂 Jeg ved der er flere oplæg omkring visum til Thailand, men jeg har ikke fundet det rigtige svar 🙁 Håber inderligt i kan hjælpe, da vi står og skal rejse om 1 1/2 uge.

første gang vi kommer ind i Thailand: Kommer med fly fra Danmark, forlader 15 dage senere med bus/tog til Laos

2. gang: krydser grænsen Cambodia/thailand, forlader med tog/bus 15 dage senere til Malaysia

Vi ringede til den ambassaden i KBH, de sagde vi ikke behøvede visum pga. følgende: vi krydser en grænse (Danmark/Thailand, Cambodia/Thailand) og var der under 15 dage – ergo fik vi 15 dage uden visum. Dog har vi nu hørt om en, som SKULLE vise en flybillet ud af landet, hvilket vi ikke har, da vi krydser grænserne via bus + første overnatning (dette kan vi dog) Vi skar ud i pap for ambassaden at vi forlader thailand med bus, og at vi derfor ikke kan bevise vi forlader inden for 15 dage, hvilket de sagde ikke var et problem – men nu hører vi så, at man skal kunne bevise vi smutter ud inden for 15 dage :O

Ville det bedste være at købe den billigeste billet vi kan finde til f.eks. Singapore (selvom vi ikke skal der til – vi kan ikke finden en billig billet til hverken laos eller Malaysia) Vil de være lige glad med at vi slet ikke bruger billetten + at det er til et helt 3. land?

Passer det også at vi skal kunne bevise første overnatning for at opnå de 15 dage? 🙂

Håber inderligt i kan hjælpe!!

Anonym Luna

Hej. vi har aldrig skulle bevise at vi forlader Thailand. Så i kan roligt stole på hvad ambassaden siger.

Anonym Line

Hej.
    I morgen rejser jeg til Cambodja, hvor jeg skal være i en uge, for derefter at rejse til Thailand, hvor jeg skal være i 45 dage. Mit spørgsmål er, om der er nogle der har styr på, hvordan man får et visum til Thailand mens man er i Cambodja? Jeg har indtil videre kun planlagt at være i Siem Reap, så jeg vil helst købe det her. Men jeg har også hørt rygter om, at man kan købe visum til Thailand, når jeg enten krydser grænsen til Thailand i bus eller lander i Thailands lufthavn?
    Jeg håber, at i kan hjælpe! 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account