Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537766
     Rams

      Hej 🙂
      Vi er et søskende-par, der er ved at planlægge en rejse til afrika. Men vi er i tvivl om hvordan man gør når man skal søge visum? Er der mulighed for at have dem med hjemmefra, eller skal de købes i lufthavnene? Vi skal nemlig til flere forskellige lande.

      Vi planlægger bl.a. at tage til Kenya, Tanzania og Sydafrika. Nogle der ved hvor sikkert det er i de enkelte lande, og er det bedst at rejse rundt med guides eller kan man sagtens rejse alene?

      Håber nogle vil hjælpe 🙂

      #3537767
       Claus

        I kan søge om visum til Kenya på ambassaden i Stockholm, men I kan også bare vente til I er i Nairobi og få det lavet dér. Det koster 50 USD + pasbillede og kopi af pas.

        Visumfrit i Sydafrika, men i skal have en billet ud af landet

        Det er helt sikkert at rejse rundt i de lande, som I nævner, men I skal passe på i hovedstæder som Dar Es Salaam, Nairobi og større byer i Sydafrika.

        Der findes mange måder at komme rundt på, enten med offentlig transport eller man kan købe sig en plads på en af de mange overlands trucks, der kører fra Sydafrika og til Kenya/Uganda og omvendt.

        mvh
        Claus

        #3537773
         rejsefætter
          #3537774
           rejsefætter
            #3537780
             Mie

              Tanzanias Konsulat – Visumkontor
              Gothersgade 21, 2. sal
              København K
              Tlf. 33164900
              E-mail: mail@ejendomskontoret.com

              #3537768
               misslou88

                Hej!

                Tanzania kræver visum og ambassaden anbefaler at man får det lavet før man rejser.. Det koster 400 kr.. Flere får det først lavet når de kommer til landet, så det må i selv vurdere..
                Rejser selv til tanzania til sommer og har valgt at få lavet mit visum hjemmefra.. Havde passet igen efter 5 dage:)

                held og lykke med rejsen!

                Louise

                #3537786
                 DanielJohansen

                  Jeg havde ingen problemer med at få et visum til Tanzania ved ankomst. Hoppede på en lokal bus i Nairobi mod Dar Es Salaam der stoppede ved et immigrationskontor på grænsen. Jeg betalte USD 50 hvorefter der blev taget et billede og printet et visum på et klistermærke der var lige til at sætte i passet. Jeg så absolut ingen andre turister på grænsen så kan kun forestille mig, at det er mindst lige så nemt i en international lufthavn.

                  Betalte ligeledes USD 50 i Nairobi ved ankomst med fly. Det gik virkelig nemt som i Tanzania og blev ikke bedt om et pasbilede, det var bare et klistermærke med ind- og udrejsedetaljer.

                  Som Claus også siger er Sydafrika visumfrit, op til 90 dage.

                  Rigtig god tur:)

                  #3537769
                   Rams

                    Okey, tak for svarene.. 🙂 Tænker også det kunne være en fordel ihvertfald at have nogle visum inden vi rejser. Har Tanzania en ambassade i Danmark?

                    #3537796
                     Maja

                      Hej
                      Jeg har lige været i Kenya, vi landede i mombasa, og der kostede visum kun 25 dollars (selvom vi også havde fået af vide det var 50 ;)). Det fik vi bare lavet i lufthavnen

                      Glæd jer DET ER SÅ FEDT!!

                      #3537797
                       Maja

                        Hej
                        Jeg har lige været i Kenya, vi landede i mombasa, og der kostede visum kun 25 dollars (selvom vi også havde fået af vide det var 50 ;)). Det fik vi bare lavet i lufthavnen

                        Glæd jer DET ER SÅ FEDT!!

                        #3537798
                         Maja

                          Hej
                          Jeg har lige været i Kenya, vi landede i mombasa, og der kostede visum kun 25 dollars (selvom vi også havde fået af vide det var 50 ;)). Det fik vi bare lavet i lufthavnen

                          Glæd jer DET ER SÅ FEDT!!

                          #3537788
                           chris Præstegaard

                            Hej

                            Det er ikke nødvendig at søge visum til Tanzania hjemmefra..Dette kan i få lavet i lufthavnen når i kommer..det koster 50$..og tager 10 min.

                            Men hvis i har det bedre med at få de forskellige visa lavet hjemmefra er det jo også muligt.

                            I må have gang i rejse bøgerne så skal i nok finde vej igennem “Afrika” og husk på at det som ikke “var planlagt” kan værer de største oplevelser !!

                            Som nævnt tidligere skal man lige bruge lidt sund fornuft i de store byer..men det gælder altså også andre steder hernede..”også de smukke strande”

                            Kommer i til Zanzibar og skal bruge nogle tips herom er i velkommen til at skrive til mig jeg bor hernede.

                            Held og lykke med jeres tur

                            Chris

                            #3538463
                             claus

                              Hej med jer.

                              Til det i skal, så køb biblen(Loney Planet) den forklare alt hvad i har brug for.

                              Der er billiger og nemmere at få visum når i kommer frem, hold jer fra byerne om natten, med mindre i ved hvad i laver, ellers tag taxi.

                              jeg har kørt fra cape town og tilbage til danmark i bil via østafrika.
                              så skulle der være noget bestemt i vil høre om, så skriv til mig.
                              Claus truelsen facebook.

                              #3538532
                               Rikke :-)

                                Kenya er fantastisk! Jeg var ude i slummen 10 km fra nairobi og var meget glad for der var nogen til at vise mig rundt.. det er meget forskelligt nogle kvartere skal man ikke gå som hvid alene andre er det ikke noget problem overhoved:-) jeg betalte 25 usd i visum til kenya..

                                #3538713
                                 Rams

                                  Tusind tak for alle svarene 🙂
                                  Det er dejligt at andre har positive erfaringer med at rejse i Afrika, da mange andre er ret skeptiske 🙂

                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

                                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                                Log ind med brugernavn & kodeord

                                eller    

                                Glemt dine oplysninger?

                                Create Account