This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tocker

Hejsa! Jeg skal ud at backpacke i Sydøstasien til september. Jeg står nu og skal have ordnet visum til Indien (Startdestination), men jeg har ingen udrejsebilletter eller hotelbestillinger at kunne vise i forbindelse med dette.
    Jeg har skrevet til Indisk ambassade KBH men de har endnu ikke svaret og jeg begynder at tvivle på om det kan lade sig gøre at få visum til Indien uden bevis for udrejse.
    Skal jeg opgive Indien og måske starte i Thailand eller Nepal f.eks.?
    Eller hvis der er en derude med løsningen kunne det være vildt lækkert 🙂

På forhånd tak
    Søren

Anonym Tenna

Hvorfor køber du ikke bare en billig billet til den destination efter indien?

Anonym Søren

Hej Tenna.
    Jeg vil helst krydse grænserne til fods/tog, og det bliver en meget improviseret tur, så jeg har ingen ide om hvornår og hvordan rejsen videre bliver.

Anonym Simon

Hej alle,

Rejser selv til Indien 09/09 og har indtil videre kun en enkelt billet til Delhi. Er der nogen der har erfaring med at købe en billig udrejse billet som kan fremvises ved bestilling af visum, for derefter at booke noget helt andet til udrejse fra Indien?

Mvh
    Simon

Anonym Tocker

Mange tak for svarene 🙂

Sagen er den at jeg skal backpacke i lang tid, så det havde været en oplagt startdestination. Men ser ud til at jeg må vælge et andet sted.

Anonym DitteNorre

Jeg er i Indien lige nu, og jeg skulle forevise udrejse billet for at faa visum. Du kan ikke faa visum til Indien naar du lander i lufthavnen, du skal have visum hjemmefra – bare lige saa du ved det.

Anonym LisbethFriis

Hej Tocker

Du bliver nok nødt til, at bide i det sure æble og planlægge din udrejse af Indien lidt mere end du har lyst til.

Alternativt kan du måske vælge Indien som din sidste destination, så din hjemrejse-billet til DK kan bruges som dokumentation?

I så fald kunne du planlægge en rute som Thailand – Nepal – Indien?

Der ligger en Indisk Ambassade i Kathmandu, hvor du så kunne søge om visum og du kan krydse grænsen mellem Nepal og Indien til fods/bus!

Indien har skærpet deres sagsbehandling af visum til danskere efter udleveringssagen af Niels Holck…siger rygtet. Så det er nok ikke din tid værd, at forsøge at få noget igennem, som ikke er efter deres regler.

VH
    Lisbeth

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account