This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Vi rejser til Kina – Vietnam – Cambodia- Filippineren her til sommer, vi regner med at bruge 3 uger i Vietnam og ca. 1-2 uger i Cambodia. Vi har på forhånd søgt visum til Vietnam, men har ikke fået noget til Cambodia ,da vi regner med at kunde få det der nede, men hvor og hvordan gør man det nemmest? Har hørt at det godt kan tage en 3 dage at få fremstillet. Er det rigtig ? og hvis det er, kan man så undgå den ”lange ventetid”?

På forhånd tak.

Anonym Rasmus

Hvis i rejser til Cambodja overland fra Vietnam kan i bare få det lavet ved grænsen.. Koster 20 dollars og tager 5 min.. Hvis i flyver ind i landet kan i ligeledes bare få lavet det til samme pris i lufthavnen.. har gjort begge dele og var ingen problemer.. Husk bare nogle Us-dollars som også er den mest gængse møntfod i landet..

Anonym Anne Marie

Jeg har fået lavet visum til Cambodia i Ho Chi Minh City. Gik ind på ambasaden og aflereverede mit pas. Gik en tur rundt i kvarteret og spiste frokost på en restaurant. Kom tilbage og hentede mit pas. Nemt og enkelt – men sikkert endnu hurtigere hvis man får det lavet ved grænsen. (Det er jeg dog ikke sikker på man kunne i år 2000)

Anonym Magnus

Som skrevet ovenfor, hav nogle dollar med, fortrinsvis små sedler. Får I visumet ved en grænse kan I godt regne med at skulle betale ekstra, penge som ryger lige ned i grænsevagtens lomme. Nægter I at betale mere end de 20 dollar det koster, kommer I til at vente længe, men det drejer sig måske bare om 5 dollar. Hav nogle pasbilleder med, ellers kommer I også til at betale for det. Ingen problemer i lufthavnen derimod, hurtigt og nemt.

Anonym JEsper jensen

Flyver du til Cambodia, kan du faa visum i lufthavnen.

Husk at have pasbilleder og dollars med.

Anonym Sandager

Cambodia… Ahhhh der er bare skønt….
    Undrer mig andre ikke har nævnt det. Sikkert fordi det er så meget lettere at ordne ved ankomst. Men man kan få lavet E-visa over nettet.

http://evisa.mfaic.gov.kh/

men disse viseringer kan ikke bruges ved alle indrejsesteder.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account