This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AMogSille

Ja mit spørgsmål er, om der er nogen, der ved, hvordan jeg får visum til Cambodia, når jeg kommer fra Vietnam og skal krydse grænsen mellem Vietnam og Cambodia? Derudover er jeg lidt urolig for at tage dertil, da udenrigsministeret advarer mod terrorangreb på civile ved grænsen mellen Cambodia og Thailand, og den skal krydse. Skal jeg være bekymret..?

Anonym lone traveller

Bare kryds grænsen. Der køber du et visum til 20 USD. Piece of cake.

Terrorangreb? Tjah, personligt nægter jeg at planlægge noget som helst efter terrorrisikoen. Sandsynligheden for det sker for en er så lille alligevel. Langt mere sandsynligt at tage billetten i den sindsyge trafik, af malaria eller en anden mærkelig sygdom, eller noget helt tredje. Desuden krydser udlændinge stort set samme sted som de indfødte, så en terrorbombe mod backpackers ville også være mod civilbefolkningen…

Anonym Anonym

Mange tak for svaret, og ja, man kan ikke gå og være bange hver dag :P. Så håber jeg, jeg kan få visum ved grænsen:).

Anonym Anonym

Ingen problemer. Det område de strides om er ikke lige der hvor man passerer grænsen. Og btw kunne terroren ligeså godt ramme i DK. Det kan og skal man ikke leve efter..

Anonym sørenand

Det er korrekt at er normalt ikke er nogen problemer med visum når du krydser grænsen mellem Vietnam og Cambodia, men du kan få problemmer hvis du ønsker at krydse grænse i det sydlige vietnam.

Anonym annemie

Okay tak, har du en grænseovergang du kan anbefale?

Anonym søren

¨Hvis du vil rejse over land, vil jeg anbefale Moc Bai, den ligge 4 – 6 timers kørsel fra Saigon. ved grænsen kan du købe et visa til Cambodia. Hvis du derimod vil sejler til Phom Phen, skal du ha lavet et visa før du kommer til grænsen. PS jeg tror der er et Cambodiansk konsulat i Saigon.

God rejse Søren

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account