This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym NicolineBP

Hej:)
    Jeg sidder her og skal bestille visum til Indien, men jeg er lidt i tvivl om hvilket slags visum det skal være når man skal arbejde frivilligt?
    Er det bare turistvisum?

På forhånd tak,

Nicoline

Anonym Louise

Du skal have et Employment Visa. Du kan evt. læse mere inde på http://www.um.dk under Indien.

Ha’ en god tur 🙂

Anonym Nicolinebp

Tak:)
    Skal jeg virkelig have et employment visa? Det koster vist omkring 1100 mens turist kun koster 400, kan det passe man skal betale mere for visa hvis man skal arbejde frivilligt, end hvis man er turist?
    Det er jo frivilligt arbejde jeg betaler for at få lov til at lave:)

Anonym Anonym

Følgende er kopieret fra nettet, Exis, som arrangere frivilligt arbejde i Indien

“Godt at vide om at være frivillig i Indien

Visum
    Der kræves visum, som skal søges ved den indiske ambassade i Danmark, inden du tager af sted. Man kan ikke længere få visum ved ankomst i lufthavnen. Du skal ansøge om et turistvisum. Det tager normalt ca. 3-4 arbejdsdage at få udstedt visummet, der gælder for maksimum 6 måneder. Betaling (ca. 350 kr.) kan foretages kontant, med check eller dankort.
    Evt. forlængelse af visum efter ankomsten til Indien er meget vanskelig og gives kun undtagelsesvist.
    Ansøgningsskemaet kan downloades fra:www.indian-embassy.dk”

Ifælge Volunteer Aid, er det også nok med et turist visum

Anonym Louise

Ifølge udenrigsministeriet skal man have Emplyment Visa, de skriver således:

“Indien har indført ny lovgivning, der trådte i kraft i 2011, og som medfører en skærpelse af, hvilke udenlandske NGO-aktiviteter, der er tilladt i Indien. Der er desuden indført en øget overvågning for at forebygge aktiviteter, der anses for at være i strid med nationale interesser. Rejsende, som planlægger at deltage i NGO-aktiviteter, herunder volontørophold, inklusiv ulønnet/frivilligt arbejde, skal have et såkaldt Employment Visa.”

Anonym Louise

Hov, fortsætter lige her 🙂

Hvis jeg var dig, så ville jeg tage fat i den organisation hvorigennem du skal lave frivilligt arbejde eller det sted som du skal lave det frivillige arbejde -De må helt sikkert vide hvilken form for visum du skal søge. Du kan også vælge at kontakte den indiske ambassade for at få svar. Så er du sikker på at få det rigtige svar 🙂

Pøj pøj med det!

Anonym NicolineBP

Mange tak for alle jeres svar:) Jeg må skrive til organisationen og prøve at finde ud af det. Tak for hjælpen:)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account