This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ngmacleod

Hey hey..

Jeg står og skal 4 måneder til Asien her om 20 dage, men er lidt gået i baglås over visum reglerne for ind/udrejse af Indien.

Har en tur/returbillet til New Delhi, men skal være i Indien i 1mån, derefter videre til Nepal i 1,5mån og så videre til Sri Lanka.

Mit problem ligger i, at når jeg skal fra Nepal til Sri Lanka, så skal jeg mellemlande i New Delhi, samt Madrass. Men eftersom man først får “granted” endnu en entry til Indien efter 60 dage, så er jeg ikke helt med på, hvordan jeg skal ansøge om transit visa, for at få lov til at mellemlande. Historien gentager sig, når jeg skal fra Sri Lanka til Delhi, for at nå min returbillet.

Håber der er nogle berejste, som kan hjælpe mig.

På forhånd tak

-Nicholas

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Du söger et tre måndres eller seks månders visum til indien,
    Dobelt entry visa, så kan du rejse ind og ud af landet som du har lyst til i de tre eller seks månder du har lyst til.
    Held og lykke med indien.
    lars

Anonym Lisbeth Friis

Hvis du blot skal mellemlande i New Delhi, skal du ikke søge om transit visa, medmindre du har tænkt dig at forlade lufthavnens udenrigsområde.

Anonym Anonym

Hej Lisbeth..

Er du helt sikker på det? For nu bliver jeg først forvirret, efter at have fået to svar, som peger i to forskellige retninger.

Mvh

Nicholas

Anonym Lisbeth Friis

Hej Nicholas.
    Ja, det er jeg helt sikker på.
    Jeg har mellemlandet to gange i Delhi – i hhv. 2007 og 2008 – efter at have været i Nepal.
    Første gang fløj vi med Austrian Air og mellemlandede for at skrifte crew…dvs. vi skulle ikke forlade flyet, men blot afvente at det nye fly-crew kom ombord.
    Anden gang ankom vi med Indian Air fra Kathmandu og havde 5-6 timers ventetid i New Delhi, før vi fløj videre med KLM til Amsterdam.
    Ingen af gangene har vi haft visum til Indien.
    Det springende punkt er, om du har tænkt dig at kunne forlade lufthavnens transit-område eller ej. Hvis du blot skal skifte mellem to fly og ikke forlader lufthavnen, skal du ikke have transitvisum.
    Hvis du f.eks. istedet har planlagt, at flyve til New Delhi og tage toget derfra og op til Nepals grænse for at rejse ind i Nepal, så skal du have transitvisum…det giver dig lov til at opholde dig i landet på den rute du har oplyst i en kort periode. Hvis du ønsker at rejse rundt i hele Indien, skal du have et alm. turistvisum.
    Hvis du ønsker f.eks. at rejse rundt i Indien, tage til Nepal og retur til Indien og rejse yderligere rundt, skal du have et turistvisum med multi-entry.
    Reglerne kan selvfølgelig have ændret sig, siden jeg var der sidst. Men du kan jo ringe til den Indiske Ambassade i Danmark og spørge, så du er helt sikker.
    Jeg kan godt forstå, hvis du synes det er forvirrende…!

Hilsen

Lisbeth

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account