This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Alexander Nicolaj

Hej folkens

Jeg skal på 8 måneders rejse og skal have visum til de tre ovenstående lande. Jeg vil høre om jeres erfaringer med anskaffelsen af visum hertil.

Jeg kan læse mig frem til at man skal have payment proff fra sin bank hvis man har tænkt sig at sende ansøgning til den indiske ambassade. Problemet er det, at jeg er bosat i Århus. Ville folk anbefale at man tager der over eller er det nemt og hurtigt nok at sende det derover?
    Og hvad præcist skal man sende med?
    Og hvad er dette payment proff man skal have? kan regne ud at det må være en form for sikkerhed ambassaden kræver for at de får penge. Men er der nogle der kan uddybe? og hvis man så tager til Kbh kan man i så fald få udstedt alle visumerne samme dag og tage hjem samme dag, eller tager det længere tid?

Mvh Alexander
    Håber i kan hjælpe – jeg er godt nok ved at være forvirret.

Anonym MariaElvira9

Alt sammen står på deres hjemmeside.
    Jeg har lige søgt om visum til Indien, hvor jeg har sendt kontooversigt og aftale med banken om kassekredit, hvis nødvendigt. Derudover har jeg sendt mit pas, en invitation fra den veninde, jeg skal hen og bo med, og så selvfølgelig visum papirene. Og et nyt pas-foto som de også kræver .. Det tager omkring en 2 uger for dem at behandle, er hvad jeg har hørt. Det er lettere at få lavet det i Kbh, men så husk at have det hele med! 🙂
    Og da de lukker, når de lukker, og der kan være en del kø, er det godt at have noget tid, hvis man nu ikke når at komme til. Men go for it 🙂

Anonym Petricia

Hej..

Jeg har søgt om indisk visum en del gange, og det bliver ændret hele tiden. Udover de ting som står i overstående besked har de netop gjort det sådan – at betaling af visum foregår til deres konto i danske bank. Dette skal du også vise når du søger om det. Turistvisum er på 370 kr. og deres kontonr. står på deres hjemmeside. Der er ingen grund til at tage hele vejen til København, da du alligevel ikke får det med samme dag. MEDMINDRE du søger om arbejdsvisum el. lign. Hvis du vælger at tage derover, så vedlæg kuvert med frimærke, så de kan sende passet tilbage.
    Altså skal du sende/medbringe:
    1.Formularen du har udfyldt på nettet
    2.Invitation/bevis på booking af dit første hotel.
    3.Flybilletter
    4.Pasbillede
    5.Pas
    6.Bevis på betaling

Held og lykke med det. Jeg er Indien nu, så skriv endelig hvis du har flere spørgsmål.

Anonym Marie

Hej!
    Tager det virkelig 2 UGER? Ifoelge hjemmesiden skulle det kun tage 2 dage.

Jeg skal besoege mine indiske venner i Mumbai i 3 uger. Men jeg kan ikke finde ud af om jeg hellere skal booke et hotel (afbestille ved ankomst) eller faa et invitationsbrev fra dem. Har I oplevet problemer ved invitationsbreve?

Jeg skal kun lige forbi DK i 10 dage, saa jeg har ikke tid til at det tager saa laenge, men de har sagt jeg ikke skal ansoege herfra London.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account