This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej alle i berejste mennesker!
    Jeg står med et problem som jeg ikke kan finde en løsning på.
    Jeg skal rejse til Kenya d. 27/6 – 1/8. Til det skal jeg bruge et turistvisum, men hvor hulen ansøger jeg om det når jeg gerne vil have det ordnet inden afrejse??
    Nogle vil sikkert foreslå Kenyas ambassade i Sverige, problemet er bare at jeg ikke kan overføre penge til en girokonto deroppe (længere historie), så hvad gør jeg så?
    Findes der et sted her i Danmark jeg kan få det?

arbirk2

Hej,
    Nej der findes ingen steder i DK hvor man kan få det!

Så ENTEN
    må du gøre som de fleste andre: At få visummet ved ankomsten, hvilket er simpelt og kun koster lidt af den tid du ellers skulle vente på din bagage
    ELLER
    sende pengene (S-kr) sammen med dit pas til Sverige. Det er ganske almindeligt, men ret dyrt. Ring først til dem og få prisen på et visum.
    God rejse
    Michael

Anonym Tanja

Hej hej med dig,,
    Lidt pudsigt..
    Vi står selv og skal rejse til Kenya og Tanzania d. 29/6 til 2 /8…
    Vi har stået i samme situation som dig…
    Vi skrev og ringede en del rundt for at finde den rette løsning.
    Vi anbefaler dig stærk at gøre det vi gøre, da lyder til det er det nemmeste og billigste.
    Få det i lufthavnen i Nairobi……det koster 50 USD som du skal have med i kontanter…
    vi har søgt visum til Tanzania herhjemme fra i DK. DYRT da man skal sende det anbefalet og sende anbefalet retur kuvert med. så blev lige 260 kr oveni hvad visumet koster, så få endelig dernede, vi gider hvertfald ik søge til kenya herhjemme..
    Hilsen Tanja

Anonym Jenay

hej
    det er så mig der har skrevet det øverste indlæg. Mit problem er lidt at jeg synes at have læst at hvis jeg søger visumet i lufthavnen i Kenya så gælder det kun i 30 dage. Er der noget om den sag?
    Hvordan sender jeg pengene til sverige (dumt spørgsmål det ved jeg godt) for så vidt jeg ved vil de kun have det via giro??
    Hilsen Jane

arbirk2

Hi
    du sender brevet som anbefalet og aftal med dem hvor maeget de skal have i porto for at sende det tilbage. Dernæst vedlæg adresseret svarkuvert
    mvh
    Michael

NB. Jeg tror, at det visum du får i lufthavnen gælder i 3 måneder hvis du beder om det. De giver kun visum til den periode man behøver. Det er nok derfor nogle ‘kun’ har fået en måned. De tre måneder er hel almindelig praksis også f.eks. i DK

Anonym tanja

Rigtig som arbirk2 skriver.. og som jeg skrev længere oppe, så koster det en del at få sendt posten dertil som anbefalet post samt også ligge retur kuvert deri som sendes som anbefalet post,… det koster en del..
    Så nemmere og billigere i lufthavnen og det er en helt normalt procedure dernede…
    men det bestemmer du jo selv om vil bruge den ekstra tid + penge herhjemme inden el ej..

Anonym DANMARK

hej jeg bor i danmark jeg vil gerne rejse i kenya hvor kan jeg ansøgnin visa hjælp jeg ved ikke hvor lige ambassade i Danmark jeg ansøgnin Visa hvor kan jeg ansøgnin Visa

Anonym arbirk2

Det skal du bare gøre når du ankommer til lufthavnen

Anonym Leyla

Hej jeg skal på studietur til Kenya med min klasse i to uger i marts måned:-) For at have visum til Kenya, kræver det så at man har permanent opholdstilladelse i DK? :-). Skulle spørger fra min veninde

Anonym leyla

Og hvad kræver det, for at få visum til Kenya? 🙂

Anonym annette

Hej Jeg står i den situation at jeg skal til Kenya 5 mdr er der nogen som kan give råd ang visum da 5 mdr er i praktik som studerende og 1 1/2 turist hvordan forholder man sig til det:::::::::::::::::::

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account