This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym M&T

Hvad med os som søgte visum lige inden de nye regler?

Anonym amige

Kina skærper visumregler
    Offentliggjort 16.04.08 kl. 15:02
    Efter uroligheder i Tibet og diskussionen om menneskerettigheder i Kina forud for OL strammer den kinesiske regering kravene for at opnå visum til at besøge landet.
    Blandt andet kan man ikke længere tage af sted på rygsæktur uden at have booket hotelovernatninger til hele rejsen på forhånd, og udenlandske statsborgere i Danmark kan ikke længere søge visum til Kina via ambassaden i København.
    Fra den 15. april skal man fremvise såvel en returbillet med fly samt hotelreservationer til hele opholdet for at få turistvisum. Vil man besøge familie i Kina, skal man fremlægge både returbillet og vielsesattest eller andet bevis på slægtskabet, oplyser den kinesiske ambassade i København på sin hjemmeside.
    Ikke-danske statsborgere skal ansøge om visum på de kinesiske ambassader og konsulater i deres respektive hjemlande, med mindre de har gyldig dansk opholdstilladelse eller andre beviser på, at de lovligt bor eller arbejder i Danmark.
    Ritzau

Ja det er jo lidt noget LORT!!! Men er der nogle der ved om det overhoved er mulig at bestille tog og hotel ned gennem Kina hjemme fra (vi skal rejse fra Beijing til Vietnam)

Hilsen Jacob

Anonym Anonym

tag til Hong Kong, du kan opholde dig der op to; 3 mnd. uden visum ! Og klar dine problemer derfra, konulatet ligger paa Victoria island i China- House og de plejer at vaere mere medgoerlige end de andre !

Anonym Anonym

Ja ! Det er lige det jeg har gjort, og det gaelder faktisk kun for USA + EU, jeg sidder faktisk midt i det !!
    Som modtraek til EU’s saktioner !

Anonym Anne

Hvis du skriver til pete (englænder) på jysk rejsebureaus hotel i beijing, tror jeg godt at han ville kunne booke jeres togbilletter til hele rejsen, inden i er kommet der ned.

Anonym allrounder

hej, men disse informationer stå ikke på hjemmesiden af ambassaden vel?
    mvh

Anonym Jane

Hej
    Jeg ville ikke være så bekymret for det, er i Kina lige nu og vi har ingen problemer. I kan bestille overnatninger gennem http://www.hostelworld.com som er en fantastisk hjemmeside. Tog billetter kan ikke bestilles på forhånd her (3-10 dage), men find evt en adresse på en rejseagent i Beijing og hav med, så kan i altid sige at i har en aftale om at købe billetter gennem dem. problemet med hostelreservation er at togtransport her er total uforudsigeligt, så i ved aldrig om i kan få præcis de billetter i vil have. Håber det hjælper lidt. Med et dansk pas burde i være ok her.

Anonym May-Britt Pedersen

Hej..

Jeg forstår ikke helt dit problem?
    Jeg er i Kina nu, og søgte ganske almindeligt visum via ambassaden i københavn. Der har ingen problemer været med det – godt nok tog det 14 dage med visum i forhold til normalt 3-4 dage. Det skyldes naturligvis de mange visum ansøgninger til Kina. Jeg befinder mig i Beijing. Ellers nogle der har nogle gode forlag til en smuk by i meget nærhed? Jeg skal nemlig hjem om et par dage, og kunne godt lige tænke mig at tage en smuttur ud i ” det virkelige kina”

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account