This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Shyn

Har skrevet en mail til Kinas ambassade for over 2 uger siden, og har stadig ikke fået svar så prøver her 🙂 Laver lige en copy/paste af selve mailen, håber i kan svare på nogle af dem selvom de 2 første spørgsmål er henvendt ansøgelsesblanketten.

————- Mail Start ————-

Skal søge visum til juni 2008, har dog lige et par spørgsmål angående jeres ansøgelsesblanket.

1. Ved punkt 1.9 ‘Passport Type’, skal jeg der sætte kryds i ‘Others (Please specify)’ og skrive P, som der står ved type i mit pas?

2. Ved punkt 2.6 står der i ‘Introduction to Visa’, at jeg skal angive ‘pickup’ af mit visa, men i selve ansøgelsesblanketten står der, at det tager ca. 4 arbejdsdage, og jeg skal sætte kryds ved om jeg vil have express betjening. Hvordan udfylder jeg præcist dette punkt?

3. Kan forstå jeg skal sende det udfyldte skema til:
    China Embassy
    Oeregaardsvaenget 5
    2900 Hellerup

Er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal sende med? Der er tale om ansøgelse af et ‘Single entry Visa’. Dette er hvad jeg tror jeg skal sende:
    Penge til ‘Single entry’ – 200 kr.
    Penge til brev behandlings service – 50 kr.
    Frimærker nok til et anbefalet brev, med tilhørende konvolut hvor min hjemmeadresse er skrevet.
    Mit pas.

4. Har afrejse d. 9 april, og starter på en af gennemrejse gennem Thailand, Cambodja, Vietnam. Sidste destination er Kina, som jeg ankommer til starten af juni. I skriver dog på jeres ‘Requirement’ liste, at jeg skal ikke ansøge for tidligt, helst mellem 15-60 dage før, men bliver svært for mig, hvis jeg allerede der, er ude og rejse og har mit pas med mig.

Håber jeg har udtrykt mig nogenlunde forståeligt

————- Mail Slut ————-

Håber i vil hjælpe mig, hvis i bare kan svare på en af dem, så er i selvfølgelig også velkommen.. 🙂

Anonym Shyn

Min plan er nemlig at rejse fra Hanoi til Hong Kong med tog, men har fået at vide at når man krydser grænsen til Kina skal man vise visum til Kina, så skal have det inden. Well skal være 1 måned i Thailand inden, så kan vel bare få tegnet et visum i Bangkok, lokal konsulat er det en dansk ambassade?

Forresten der i spørgsmål 3. Spørger jeg om jeg skal sende pas med, nogle der kan bekræfte det? Eller får man først et stempel ved indrejse?

Anonym Anonym

Bor du i Koebenhavn eller omegn, er det naemest at smutte forbi konsulatet (09- 12) der ligger lige over for ambassaden… skulle vaere nemt at finde i disse dage !!
    Express betjenig koster et par hundrede mere.
    Evt. vent med at soege om visa naar du er i Bangkok eller anden lokal konsulat, tag over Hong Kong det tager express max 24 timer ( kom tidligt sa faar du det den samme dag !) Du kan opholde dig 3 mnd. som EU- borger i HK uden videre visa, andet end den du udfylder naar du ankommer ..
    Mvh.
    Shu Lei Gen,
    GuangZhou, P.R. China

Anonym Rasmus

Hvis du alligevel skal til Thailand ville jeg også bare få det lavet i Bangkok.. Det er noget nemmere og også en anelse billigere der.. Og hvis du får det lavet på Khao San Road klarer de også alt bøvlet for dig..
    Da jeg fik lavet visum i Kbh ringede de til arbejdspladser osv blot for at tjekke om alle mine oplysninger var 100% korrekte

Anonym Anonym

da jeg fik Visum til Kina, ringede jeg til ambassaden – fik dem til at sende formularene hjem til mig, som jeg udfyldte og sendte ind.. Meget enkelt..

Anonym Christer

Hejsa.
    Jeg tror det letteste for dig er at ringe ambassaden op og ordne tingene over telefonen (de taler ikke dansk, maaske ogsaa derfor du ikke har hoert noget paa din henvendelse!)

Anonym Stine

Hey
    Jeg har netop lige fået visum til kina og det tog ikke mere end en uges tid. Det du skal sende med ansøgningen er: et pasfoto, svarkuvert med frimærker, check med 250 kr. og dit pas. Og hvis du er i tvivl om hvordan du skal udfylde ansøgningen kan du gå ind på denne side, hvor de har en vejledning: http://www.sinex.dk/rejser/Visum-til-Kina.php. Den hjalp mig rigtig meget. Husk at det hele skal stå på engelsk, da de ikke taler dansk.

Anonym Shyn

Mange tak Stine lige hvad jeg havde brug for at høre, og aldeles brugbar guide, så sender sku ansøgning om Visum idag, og håber ikke den bliver forsinket, skal nemlig rejse d. 09/04 hvor jeg starter i Thailand. 🙂

Anonym Simon

gå ind på sinex.dk de har en fuldstændig vejledning på dansk…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account