This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym PieroKing

Hej alle,

Jeg skal på udveksling i Guangzhou, Kina i 5 måneder. Jeg ved, at man skal have visum for at komme ind i Kina, dog ikke Hong Kong. Mit spørgesmål er så: kan man, som dansker, søge visum til Kina i Hong Kong?

Jeg har allerede købt billet, og “heldigvis” lander jeg i Hong Kong, da det var meget billigere end at lande i Kina. Så er planen, at jeg tager toget til Guangzhou, som ca. tager 1½ time.

Jeg er desværre i tidspres, så kan nok ikke nå at lave visum herfra DK.

På forhånd tak.

Anonym PieroKing

Okay.. perfekt..

Lige allersidste spg. Hvor lang tid tager det at lave visum hos Japan Travel Agency? Tager det dage eller snakker vi uger?

På forhånd tak.

GCT

Hej,

Ja, du kan nemt få visum til Kina i Hong Kong. Der findes en lille servicestation på banegården i HK, hvor de udsteder visum, men det er ikke altid de er der. Sikrere er det at søge enten direkte ved det kinesiske konsulat i HK, som er det billigste men ikke det nemmeste, eller gå via en visumservice, som koster lidt mere, men som er meget, meget nemmere.

Det kinesiske konsulat ligger her: http://www.fmcoprc.gov.hk/eng/zgqz/bgfwxx/

Jeg har selv brugt Japan Travel Agency på Kowloon meget. De er effektive og findes her:
    http://www.jta.biz/chinavisa/index.htm

GCT

Det tager en dag for hurtig behandling (som koster lidt mere), eller to-tre dage for almindelig behandling.

Du skal lige checke med dem omkring åbningstider. Sidst jeg var dernede havde de lukket mandag, men åbent søndag.

Anonym Anonym

1000 tak for dit svar.

Japan Travel Agency kan altså udstede visum til Kina, og er det den nemmeste og hurtigste løsning, kan jeg forstå!?

GCT

Ja til det hele.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account