This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym longisland

Nogen der kan forklare mig i detaljer hvordan visumreglerne er for Burma? Er det nemt, skal man søge dernede, hvor lang tid kan man være og hvilke begrænsninger der er? Kan man rejse direkte (ikke nødvendigvis nonstop) eller skal man søge i et af nabolandene?

I bund og grund hvad i ved, skåret ud i tykt pap.

Jeg planlægger en tur til Asien, hvor Burma gerne skulle være første destination i ca. 3 uger.

– Charlotte

Anonym Claus

Du skal have ordnet dit visum inden afrejse til Burma.

Der findes en ambassade i London og i Paris, men du kan også søge i Bangkok. Du kan max være i landet 28 dage.
    Vælger du at søge i Bangkok, er proceduren som følger:
    Mød op i god tid, dvs omkring kl 0900. Med dig har du kopi af dit pas, og et billede. Tag hellere to med, bare for en sikkerheds skyld. Når ambassaden åbner går du ind, og du udfylder en ansøgningsblanket, som findes på ambassaden. Og betaler du 900 bath for ekspeditionen må tage 2 og en halv dag. Du kan også vælge et ekspres, så tager det kun halvanden dag og prisen er ca 1100 bath.
    Klæd dig så vidt muligt pænt, når du skal på ambassaden. Når du ved, hvornår dit visum er klar, går du ind på Airasia.com og bestiller en flybillet.
    Visumet giver dig ikke mulighed for at rejse til det meget nordlige eller vestlige side.
    Der er altså også muligt at søge om visum via en europæisk ambassade, men du skal regne med, at det er lidt dyrere end i Bangkok.

mvh
    Claus

Anonym longisland

Mange tak for svaret.
    Det vil sige at hvis jeg ikke har planer om at tage forbi Thailand, er det smartest at søge visum hjemmefra? Og hvis jeg er i Thailand er det så den burmesiske ambassade, som du taler om, jeg skal opsøge?

Er det ellers forholdsvis let at få visummet eller skal man have en mindre portion held med i posen?

Jeg synes også at jeg har set en del tale om airasia.com som du nævner. Er det generelt den mest benyttede løsning til billige flybilletter, hvis man allerede er i regionen og skal have nogle ‘spontane’ og ‘impulsive’ ture?

Anonym Claus

Til det første og andet spørgsmål: YES. Det er ikke bare smart, du kommer ikke ind i landet, eller med flyet, hvis ikke du har et visum.
    Iøvrigt kan du ikke flyve direkte, men via Beijing, Kuala Lumpur, Singapore, Bangkok eller Kuala Lumpur. Indien er jeg ikke sikker på, ruten lukkede for at par år siden, måske er den genåbnet.

Det er ikke noget problem, men kom i god tid til ambassaden og klæd dig pænt.

“Spontan” er nok ikke lige det ord man forbinder med Burma. Heller ikke impulsiv. Hvor mange får liiige pludselig lyst til at tage til Mandalay??? Af turister forstås. Langt de fleste tager til andre lande i Sydøstasien. Der er ikke ret mange turister i Burma.
    Det, der er med Airasia, er at det er et lavprisselskab. Som har åbnet en rute til Yangon for tre år siden. Og mere er der ikke i det. Det er et selskab, som flyver overalt i Sydøstasien og andre lande i Østen.
    Man booker bare på nettet, printer sin billet ud. På samme måde som alle andre selskaber. Fungerer ganske udemærket. Og så tager turen til Yangn kun lidt over en time.

Men Bangkok airways har også en rute og det har Thai Airways også. Sidstnævnte er dog den dyreste.

mvh
    Claus

Anonym Anne Marie

Vi har netop fået visum til Burma i dag på ambassaden i Kuala Lumpur. Der SKAL man have købt sin flybillet PÅ FORHÅND for overhovedet at kunne ansøge om et visum. Billetten skal vedlægges i kopi sammen med to pasfotos MED HVID BAGGRUND og en kopi af den forreste side i passet – både billede og kopi kan klares på ambassaden, men der er intet internet, så billetten skal man have med!
    Vi ansøgte tirsdag og kunne hente visum’et i dag fredag mellem kl. 16 og 17, så man skal sørge for, at bestille flybilletten til 4 arbejdsdage efter ansøgningsdagen.

Vi havde ingen tanker omkring, at man skulle have specielt pænt tøj på eller se ud på en speciel måde her i Kuala Lumpur. De var meget flinke på ambassaden og alt gik stille og roligt til.

Nu er vi bare spændte på alle de oplevelser, der venter i morgen…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account