This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Maj Jensen

Mig og en veninde skal på en lille rundtur i Østeuropa til august-september, og vil i den forbindelse gerne besøge Skt. Petersborg, men vi synes, det er svært at finde ud af deres visumregler.
    Vi rejser med rygsæk og dermed uden rejseselskab eller forhåndsreservationer (dette kan vi dog godt lave), men for at få visum skal man vidst igennem et rejsebureau? Vi har kun fundet information om visumreglerne på engelsk og det er ret svært at forstå præcis hvad de mener.

Er der nogen der har været på rygsækrejse i Rusland før eller som bare kan give os et godt råd og noget vejledning?

Anonym Simon Winther, simon.winther@gmail.com

hey. Det er en god idé at få hjælp gennem et rejsebureau (jeg ved ikke om man skal). Visumreglerne er – som du selv nævner – ret strikse i Rusland. Visum skal søges hjemmefra et par måneder i forvejen, og i den forbindelse er det desuden et krav, at I har en ‘værtsfamilie’, når I ankommer.

Jeg brugte personligt Jysk R, da det gør delen med værtsfamilie/bookede overnatninger pænt meget lettere.

Anonym Peter Larsen

Hejsa! Vi brugte rejsebereauet ru-guide.dk super nemt på deres hjemmeside ru-guide.dk/visum finder man også de fleste spørgsmål om visa reglerne til rusland på dansk, men ellers ring til dem.
    mvh Peter

Anonym Line

Ellers brug rejsebureauet ALT Rejser på Vesterbrogade. De har en direkte kontakt til Den Russiske Ambassade. Men man skal have noget hotel-booking, og de skal sende jer et “letter of invitation” på forhånd. Ellers kommer I ikke ind.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account