This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Christina321

Hei 🙂

Jeg har planlagt at rejse rundt i Thailand, Laos, Vietnam og Cambodja i tre måneder. Indtil videre har jeg ikke planlagt, hvordan jeg rejser mellem landene. Men mit problem er, at jeg har købt en flybillet tur/retur til Bangkok, så det på papiret ser ud som om jeg opholder mig i Thailand i tre måneder.
    Så vidt jeg har forstået er der for nylig kommet nogen skærpede visumregler i Thailand, hvilket betyder man kan man kun kan få et turistvisum på to måneder.

Hvad er den enkleste løsning på dette problem.
    Er det nok at købe en flybillet til f.eks. Vietnam, som bevis for at jeg ikke bliver i Thailand, eller er der andre muligheder?

Jeg regner med at være i Thailand i de to første uger af mig rejse, og de tre sidste uger. Så jeg overskrider jo slet ikke den tid, jeg må være der, men jeg mangler bare en form for papir på dette.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Christina

Anonym Rasmus

Jeg har hørt historier om at nogle flyselskaber er begyndt at tjekke visum inden afrejse da det er på deres regning man bliver sendt retur.. Men er meget få.. Jeg har aldrig selv haft problemer.. Jeg plejer altid selv bare at købe en billig flybillet ud af landet på airasia.com… de koster næsten ingenting og flyver til alle de lande du alligevel skal. Så køb en og brug den hvis du vil ellers er det ikk en særlig stor udgift… Så er alle regler overholdt…
    Det er korrekt, at når du igen skal ind i landet giver det kun 15 dage ved landvejen.. Men man kan evt søge om nyt visum i Ho Chi Minh og Hanoi.. Så kan det bruges indenfor 3 måneder.. Eller flyv ind til Bangkok igen..

Anonym Lærke Kristensen

Du kan helt enkelt bare søge om et turist visum på det thailandske konsulat i hvide sande og så ansøge om to indrejser eller tre indrejser, så kan du være i landet i 60 dage op til tre gange og så kan du rejse rundt i Laos, Cambodja og Vietnam alt det du vil..

Indtil marts måned er det gratis at søge visum til Thailand og ekspeditionstiden er ikke mere en en lille uge, så der er alt mulig grund til at anskaffe sig det, det letter hele rejsen – det har jeg ihvertfald planer om 🙂

Anonym Claus

Du skal ikke bevise noget. Jeg har aldrig hørt om, at man skulle bevise, hvordan man vil forlade landet. Du kunne jo vælge at tage toget til Laos og videre til Vietnam.
    Hverken tog eller busstationen er i nærheden af lufthavnen.

Når du kommer til Bangkok, får du 30 dage uden et visum. Efter 2 uger forlader du Thailand.
    Men når du kommer tilbage til Bangkok, og du kommer via landvejen får du jo kun 15 dage. Med mindre, at du vælger at flyve ind igen. Så får du igen 30 dage.
    Måske du skulle overveje at søge om et turistvisum. Det koster 500 bath pr dag at overstige opholdstilladelsen.

Mvh

Claus

Anonym ChristofferK

Jeg skal selv på en rejse, der minder om din, her til januar. Vi har kun en billet hjem fra Bangkok, og vi kommer ind i Thailand fra Laos. Sådan som jeg har forstået det, behøver du ikke noget specielt dokumentation til at bevise, at du gerne må være der, så længe du har din flybillet hjem. Det burde være nok. Ellers besøger du bare ambassaden, som også er blevet nævnt 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account