This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Min kæreste og jeg skal til sydøstasien i et par måneder her til foråret. I lonely planets guidebøger har jeg læst at det skulle være muligt at søge om turistvisum til Cambodja fra Bangkok. Er der nogen der har erfaring med dette og evt. kan fortælle mig hvor lang tid det tager?
    Jeg har også læst at det skulle være muligt at søge om turistvisum til Vietnam fra Phnom Penh (Cambodja). Igen vil jeg gerne høre om nogen har erfaringer med dette og ca. hvor lang tid det tager?
    Sidst men ikke mindst skal vi til Thailand. Dette ser ud til at give noget større problemer end de andre lande. Er det muligt at rejse ind i Thailand uden visum (sådan som det siges at man kan for ophold op til 30 dage) hvis man ikke ved indrejsen kan fremvise en gyldig udrejsebillet? Vi planlægger nemlig at rejse ud af Thailand over land til Cambodja og kan derfor ikke fremvise en udrejsebillet.
    Derudover vil vi gerne høre om muligheden for at søge om turistvisum til Thailand fra Malaysia eller Singapore hvis nogen ligger inde med oplysninger om dette.
    Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe bare med nogen af tingene så vi kan få så meget så muligt styr på det hele og ikke ender med at sidde fast i en lufthavn uden at kunne komme videre.
    På forhånd 1000 tak
    Asbjørn

Anonym Karina

Hej Asbjørn
    Jeg rejste Thailand-Laos-Cambodja for 1 år siden. Havde ordnet visum til Thailand hjemmefra. (send dit pas til den thailandske ambasade i Hvide Sande samt ansøgningsskema med anbefalet post samt frankeret returkuvert også anbefalet, plus penge. ) Jeg synes det er smart at have med fra starten. Mener også man kunne få lavet det i lufthaven i BKK, men det er trods alt mere rart at have det med. Dels sparer du tid i lufthavnen, og du er sikker på at kunne komme ind i landet.
    Du kan også få lavet visum til Cambodja i Bangkok. Evt på ambasaden, eller på rejsebureauer. Jeg fik lavet visum ved grænsen mellem Laos og Cambodja, så det kan man sikkert også mellem Thailand/Cambodja.
    Det tager ca. 2-3 dage at få det lavet i BKK, vil jeg gætte på. (Med det samme ved grænsen) Fandt ud af at det var billigere at få det gjort ved grænsen, end ved bureauer…
    Der skal dog tages forbehold, da jeg har hørt at visumreglerne hurtig kan ændre sig. Dog kommer man langt, hvis man har penge! Håber du kan bruge mit svar, selvom du ikke helt skal samme rute.
    Prøv at tjekke på udenrigsministeriets hjemmeside.
    P.S. Husk at bruge en dag ved Ankor wat i Phnom pehn, Cambodja. God tur!
    VH Karina

Anonym Asbjørn

Tak for alle svarene. Det er dejligt der er nogen der kan hjælpe! =)
    Mht. Cambodja bruger jeg bare E-visa så. Det kan da ikke blive meget nemmere 😀
    Mht. til Thailand er det da fedt nok at de aldrig tjekker. På den anden side er jeg en for stor kryster til at tage chancen. Skal ikke nyde noget af at sidde fast i en terminal i Bangkok og blive nødt til at flyve hjem igen. Dertil har jeg hørt at de nogen gange tjekker i det land man rejser fra og at de ikke lukker en ombord på flyet hvis man ikke har billetten 🙁 Er der ikke en smart måde at omgås den regel med udrejsebillet. Kan man f.eks. ikke købe en billig busbillet fra den ene side af grænsen mellem Thailand og Cambodia til den anden (og så smide billetten ud så snart man er kommet ind i landet) eller lign?
    Derudover har jeg ikke nogen steder kunnet finde ud af nogen steder om den samme regel gælder for Cambodja og Vietnam? Skal man der have en udrejsebillet for at komme ind eller kan man sørge for det når man er inde i landet?
    Endnu en gang tak og på forhånd tak 😀
    Asbjørn

Anonym mikkel

Hej.
    Jeg er lige kommet hjem fra en tur i asien. Jeg har aldrig søgt om visum til Thailand. Når man rejser ind i landet får man 30 dage gratis. Det er rigtigt at man “skal” kunne vise en gyldig udrejsebillet inden for de 30 dage men de tjekker de aldrig… Når du skal videre til enten Vietnam eller Cambodia så kan du få et rejsebureau til at ordne det, det er meget nemt, det tager 3-4 arbejdsdage. I Malaysia får man automatisk 60 dage når man rejser ind. Rigtig god tur. Mvh Mikkel.

Anonym Frank

Hej Asbjørn

Mht. Cambodia er det nu blevet meget nemt! Man kan simpelthen ansøge om det over nettet og få det tilsendt som pdf-fil. Jeg har selv gjort det fornyligt og det fungerer upåklageligt. Linket er her: http://evisa.mfaic.gov.kh/

Hilsen Frank

Anonym Henrik

Du behøver ikke bestille visum over nettet til Cambodia. Du skal bare have 20 dollars og et billede af dig selv, så bliver det ordnet inden for kort tid (hvis du flyver ind i landet). Hvis du køber visummet i andre lande, så bliver det en hel del dyrere.

Anonym Rasmus

hvis man er nervøs for det med indrejse til Thailand er det en god ide at købe en flybillet. http://www.airasia.com flyver i hele sydøstasien og så kan man bare købe en billet ud af landet. Fås helt ned til under 100 kr.
    har rejst i området en del gange og har aldrig haft noget visum til nogle af landende på forhånd. Plejer dog at købe en airasia billet, da man kan blive afvist i København lufthavn hvis man ikk har dokumentation på at man skal hjem igen

Anonym Asbjørn

Igen tak for svarene 😀
    Har allerede købt 2 stk. airasiabilletter fra Bangkok til Phnom Penh. Måtte af med 87kr per billet så det er nok endda billigere end visumafgift. Og til Cambodja og Vietnam skaffer vi visum når vi er derovre.
    Super med hjælpen herinde
    Asbjørn

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account