This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym apa

Hejsa

Håber nogen kan hjælpe mig med reglerne for visum til Vietnam…
    jeg skal på min rejse besøge vietnam. Jeg får som dansker jo 14 dages visum, men ved ikke om jeg måske vil være der mere end 14 dage, hvordan gør jeg det? Skal jeg søge visum hjemmefra eller kan jeg gøre det dernede, evt. i nabolandene som jeg også besøger…?

på forhånd tak

Anonym jesper

Du lander formenlig i bangkok?? Der kan du ordne det hele, men er du sikker på man kun for 14 dags visum ved indrejse?
    Men ring til den vietnamiske ambassde i dk, og høre…

Anonym lone traveller

Det er rigtigt at man kun får 14 dages visum ved indrejse. Det er bare et lille stempel. Det er kun skandinavere, der får det :).

Skal du have månedsvisumet (der faktisk er ret dyrt, jeg mener det er 100 dollars) så skal du ind på en vietnamsesisk ambassade.

Anonym Rasmus

Hvis du ikke er sikker på dit opholds længde så søg hjemmefra.. Eller i bangkok.. Er ret ukompliceret begge steder… Grunden er, at de i Vietnam kan forlange at se udrejsebillet inden for de 15!! dage som visummmet giver.. Kender flere der er blevet afvist ved grænsen og har været nødt til at købe en proforma-billet for at få det gratis visum.. Og blev selv tjekket i Hanoi lufthavn…

Anonym Mette Laursen

Det koster 400 kr. at få et månedsvisum, hvor du kun rejser ind i landet 1 gang.
    Jeg søgte visummet herhjemme. Du kan enten sende ansøgningen eller tage ind på den vietnamesiske ambasade. På deres hjemme side finde du ansøgningsskemaet, hvor der også står hvad du skal sende med, som et billede, 400 kr, originale pas osv. Det tager ca. en uge hvis du sender ansøgningen.

Anonym Anonym

Muligheden for at tage ud af landet nogen dage og komme ind i 14 dage igen er der vel også. Så kan man fx besøge laos eller cambodia i mellemtiden. Men det kan være problematisk hvis ikke man har hjemrejsebillet ja. De kan være nogle onde krabater og man kan få lov at vente i tiiiimevis for derefter at blive afvist..

Anonym Brian Blensner

Vi er lige nu i Vietnam, og det er rigtigt at du har 15 dages fri rejse i landet. Vi havde ikke visa inden vi tog ind i Vietnam fra Cambodia. Man hører mange forskellige priser, så vi troede på at det burde være billigst og hurtigst at få lavet i Vietnam. Vi er lige i dag ankommet til Nha Trang og har fået vores hotel til at sørge for visa, men skal vente 3 dage på det, og det koster 53 $.
    Du kan muligvis få det lavet i Cambodia til billigere pris. Har hørt priser på 30-35 $, men har ikke hørt det officielt fra andre danskere hernede.

Anonym Brian Blensner

Vi er lige nu i Vietnam, og det er rigtigt at du har 15 dages fri rejse i landet. Vi havde ikke visa inden vi tog ind i Vietnam fra Cambodia. Man hører mange forskellige priser, så vi troede på at det burde være billigst og hurtigst at få lavet i Vietnam. Vi er lige i dag ankommet til Nha Trang og har fået vores hotel til at sørge for visa, men skal vente 3 dage på det, og det koster 53 $.
    Du kan muligvis få det lavet i Cambodia til billigere pris. Har hørt priser på 30-35 $, men har ikke hørt det officielt fra andre danskere hernede.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account