This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Piller

Min veninde og jeg planlægger en tur til Vietnam og Cambodia til sommer. Jeg har læst mig frem til at man automatisk får 14 dages gratis visum til Vietnam når man ankommer, og det er cirka de antal dage vi regner med at skulle være i landet. Men er der nogen der ved hvordan det foregår når man rejser ud af Vietnam og ind igen? Planen er at vi flyver til Hanoi og derefter kører til Cambodia i løbet af nogle få dage, hvor vi planlægger at blive i to ugers tid, for så at køre tilbage til Vietnam igen. Så spørgsmålet går altså på om vi bliver nødt til at købe nyt visum når vi kommer tilbage til Vietnam igen?

Anonym Pia

Jeg har ikke hørt om noget 14 dages gratis visum til Vietnam (men det kan sagtens være sandt – det er en del år siden jeg var der sidst). Hvis det er tilfældet, så får I bare endnu et 14 dages gratis visum anden gang I rejser ind i Vietnam.
    Skal I købe et visum (der normalt løber en måned), ja, så skal I også købe et visum anden gang i rejser ind…

Anonym Piller

Hej Pia,
    Tak for dit svar. De nye visumregler blev indført 1. maj 2005. Efter at have læst det igen, fandt jeg ud af at man ikke behøver visum, såfremt man kun opholder sig i landet i 15 dage og at man har bevis for det i form af eksempelvis en flybillet. Hvis man planlægger at være i Vietnam i mere en 15 dage skal man søge om visum. Men eftersom jeg flyver til og fra Hanoi, har jeg umiddelbart ikke bevis for at jeg kun opholder mig i Vietnam indenfor de 15 dage. Så det kan godt tyde på at jeg bliver nødt til at ansøge om visum.
    /Mvh Pia

Anonym junc1981

Jeg var der i sommers og havde ikke nogen billet ud af vietnam og fik visum på grænsen mellem kina og vietnam. Så det kan lykkes og få mig var det intet problem. Har du en billet ud af Vietnam til sidst? Altså når man rejser ud er visumet brugt men bliver stemplet ud og det gælder ikke mere hvis det hjalp lidt??? Ellers må du lige uddybe så skal jeg nok svare

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account