This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Hvis I alligevel har 4 dage i Bangkok, så er det jo en smal sag lige af aflevere passet på ambassaden og hente den senere samme dag.
    Det er billigere at få lavet i Østen end i Europa.

mvh
    Claus

Anonym MikkelsenOnAdventures

Hey og tak for svar

Hvad angår transport fra Bangkok til Hanoi. Hvad vil I anbefale?

Hilsen

Kim

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej Kim

Hvis det er direkte, er fly klart at foretrække, ellers skal du tage med bus til Phnom Penh i Cambodia og videre til Ho Chi Minh City i Vietnam, og så tage tog, men det kan ikke betale sig, hverken hvad tid eller økonomi angår, men muligheden er der.

Der går ikke tog eller direkte busser.

Venligst Kenneth

Anonym Ane

Jeg har prøvet at aflereve passet på den vietnamesiske ambassade i Bangkok for at få visa. Men det er langsommeligt (ca halvanden uge) og dyrere, end hvis du bare får lavet visa ved ankomsten til Vietnam. Ambassaden ligger i udkanten af byen, hvor man normalt ellers ikke vil komme, og transporten dertil og -fra er besværlig. Ergo: Få det lavet ved ankomst til Vietnam. Nu kom jeg godt nok over land dengang, og der var det intet problem (kostede ca halvdelen af, hvad vi havde betalt på ambassaden) – men mon ikke det samme gør sig gældende, når I kommer med fly.

Til dit sidste spm: Fly! Når I kun har 15 dage, så vil det være ærgeligt, at bruge 2-3 af dem på transport. Tjek evt. Air Asia – det plejer ikke at være så dyrt

Anonym Claus

Hvis du har tid til det, skulle du tage toget fra Bangkok til Ventiene (Laos) og herfra fortsætte med bus direkte til Hanoi.

Eller tog til Pakse og herfra med bus til Kaew Neua, krydse grænsen til Vietnam (Cao Treo) og fortsætte til Hanoi.

Det tager selvsagt lidt længere tid end fly, men så får du jo også den oplevelse med.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Nu skriver spørgeren, at han skal være OVER 15 dage i Vietnam

Anonym Anonym

Okay, så blev jeg lidt klogere og mange tak for alle svar.

Hvad er så behandlingstiden i Hanoi og hvad med prisklassen ifh. til DK? Det lyder voldsom med behandlingstiden i Bangkok og dens beliggenhed, så vil springe den over.

Lyder til I alle sammen har forstand på jeres viden, så misundlig I har oplevet dejlige Vietnam.

Anonym Tine

tit kan jeres hotel i Bangkok få lavet det hurtigere end du selv kan og nogen gange billigere 🙂

Anonym Tine

glemte at skrive at jeg fik det på 3 dage (ekspress er vist en eller to dage…)

Anonym Anonym

Hvilke hotel var det Tine?

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej Kim

Du kan henvende dig til dit hotel i Bangkok, kontakte eller tage på ambassaden.

Adressen er:
    Embassy of Vietnam in Bangkok, Thailand
    Address: 83/1 Wireless Road, Lumpini, Pathumwan, Bangkok 10330, THAILAND
    Phone: (662) 267 9602
    Fax: (662) 254 4630
    Your Email: vnembtl@asianet.co.th

Man kan også bestille og betale visa online, så det ligger klar i lufthavnen når du ankommer.

Håber det kunne bruges.

Anonym MikkelsenOnAdventures

Hej alle sammen:)

Jeg er dog lidt i tvivl om det er muligt at få et visum fra bangkok af, da mig og kæresten skal være 4 dage i bangkok før vi flyver til Vietnam og skal være der over 15 dage, kender I stedet hvor vi kan søge om visum i Bangkok og hvad koster det i danske kroner? Jeg opholder mig på Grønland, så synes det er lidt bøvlet at sende papir til DK etc. Vil hellere gøre det fysisk.

Hilsen

Kim

Anonym Anonym

Halvanden uge for at få et visum til Vietnam. Det er lang tid, men da jeg fik det lavet, tog det bare en dag.

Du kan sagtens få lavet det via dit hotel, det vil alle hoteller sørge for. Men hvorfor dog ikke gå direkte til kilden, altså ambassaden, og få det lavet.

Spørg på ambassaden om, hvor lang tid det vil tage. Du skal selvfølgelig komme om morgenen rimeligt klædt med de nøvendige papirer klar: Kopi af pas, pasfoto + betaling.

Anonym Anonym

http://www.vietnamembassy-thailand.org/en/nr070521170031/

På denne adr.kan du læse at det max vil tage mellem 1-4 dage. Og ikke halvanden uge.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account