This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej alle hjælpsomme mennesker!!

Jeg står i den situation at jeg er førstegangsrejsende i Asien og rejser på et 4 mdr´s. ophold til Thailand, Laos, Vietnam og måske Cambodia om en lille måned.
    De første 2 mdr. har jeg visum til Thailand, derefter fortsætter turen over grænsen til Laos hvor jeg ved at man kan få 14 dages visum!
    Nu har jeg læst at man kan tage bus fra Vientiane til Hanoi hvilket nok er planen (men der skal være plads til ændringer undervejs) men hvordan foregår det med visum ved grænseovergangen??
    Er der nogle som har taget denne tur?
    Frygter bare der går ged i den, men håber jeg ikke der bliver noget af…

Så vidt jeg ved får man 1 mdr. visum, men kan dette ikke forlænges til 2 undervejs?

Håber der er en venlig sjæl tilstede som har nogle fif eller andet nyttigt!

God vinter i Dk 😉

Kristoffer

Anonym Troubadouren

Det lyder mystisk, men det er sandt: Danskere behøver ikke visum til Vietnam!!!!

Problemet er bare, at det har grænsevogterne i Vietnam ikke forstået 🙂

Jeg krydsede for kort tid siden ind i Vietnam fra Kaew Neau. Jeg troede, at det tog 10 minutter, men det tog vel 1.5 time?! Problemet er, at grænsefolket forlanger, at man kan bevise, at man vil forlade Vietnam igen. Jeg havde kun min retur-billet til Bangkok, og det var i sidste ende også nok dokumentation. Derefter tog jeg bussen til Vinh, og derpå toget til Hanoi. Sjov tur!!!

De lokale sagde: Du skal flyve fra Vientiane til Hanoi. Jeg troede ikke på dem 🙂

Glæd dig til Laos. Det er skønt – og billigt.

Folk tager normalt ruten: Vientiane, Vang Vieng, Luang Prabang og Phonsavanh (plain of Jars), eller modsat, og du støder hele tiden ind i folk, som du har mødt i de foregående byer.

Absolut must: Hulen eller grotten “Tham Poukham” i Vang Vieng. Husk lygte i panden, og du skal ikke blive bange, hvis du får en flagermus i hovedet. Efter turen kan man springe direkte i floden fra et 6 meter højt træ. Herligt. De afslappede nyder i stedet for en Beer Lao, som kommer i en behagelig standard størrelse i Laos på 640 ml 🙂

Også et absolut must: White water rafting – i kajak eller gummibåd – ned ad Nam Khan River udenfor Luang Prabang. Bølgen pisker, og man stryger i vandet med et raseri, hvis man ikke passer på, men gud hvor er det sjovt.

P.S. Jeg har hørt rygter om, at man snart kan flyve fra Luang Prabang til Hanoi. Det gør jo det hele lidt nemmere….

Held og lykke med rejseriet!

Anonym Anonym

hej Kristoffer
    Har lige rejst fra nordthailand til laos via vietnam til camboidja og har i den forbindelse gjort mig en del erfaringer med visum og grænser. Mit største råd er lad vær med at lytte til de lokale for de vil altid have en til at købe det lokalt for du kan få visumer alle vegne til alle lande men det koster og de vil bare have dig til at være så længe i deres område så derfor tag altid helt hen til grænsen og ordne dit papirarbejde. Som hovedregel er der ingen problemer med at få visum det er bare et sprøgsmål om penge og tid. Derfor hvis du vil undgå nogle bekymringer og der går ged i noget ville jeg anbefale dig at få lavet visum til alle landene i Bangkok.
    Det tager et par dage men så kan man jo se bangkok imens.
    Det er selvfølgelig lidt dyrer men så behøver du ikke tænke på visum mere. Men jeg oplevede ikke nogle problemer ved nogel af grænserne.

Jeg kan også kun sige at Laos er helt klart værd at bruge meget tid på da det er et helt unikt land som alle falder for. Den normale rute som beskrevet ovenfor er et must men man skal heller ikke snyde sig selv for sydlaos som er meget meget smukt og der er ikke så mange turister plus naturen. Four thousand islands må du ikke gå glip af. Her står tiden stille og man nyder livet.
    Ellers send mig en mail med hvad det er du søger.. så kan jeg nok hjælpe dig med nogel fif 🙂

Mvh.
    Jeppe

Jeppe@skou-madsen.dk

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account