This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym maria&jesper

Flyver til Kina og tager med tog videre til Vietnam, Cambodia, Thailand, malaysia og Singapore. Flere af de nævnte lande er det et krav at man kan fremvis udrejse-/returbillet for at få visum. Dette kan godt give problemer da jeg ikke ved hvornår jeg vil rejse hjem.
    nogle der har erfaringer med dette problem.?? Så vil jeg gerne høre fra jer…
    Takker ;D

Anonym Belle

Jeg har lige rejst i laos, thailand, malaysia og singapore uden en retur billet og der var det ikke noget problem at komme over grænserne. Et par steder spurgte de mig hvor længe jeg ville være i landet og så svarede jeg jeg bare en uge. En gang i thailand (jeg rejste over grænsen 3 gange) spurgte de mig om en retur billet men så fortalte jeg at jeg ville rejse ud af landet med tog der ikke var booket endnu og det var så i orden.

jeg kan ikke udtale mig om kina, vietnam og cambodia men jeg kan forestille mig at det er noget ligende det samme… måske lige med undtagelse af kina…

Anonym Thomas

Jeg har oplevet ovenstående problem ved grænsen til Vietnam (havde kun returbillet til Bangkok). Efter lang tids gestikulering kom jeg ind i landet. Har bagefter tænkt på om man ikke via den vietnamesiske ambassade kun få et stykke papir der på vietnamesisk forklarede den danske visum fritagelsesregel på 15 dage.

Kender intet til reglerne, hvis du vil have visum til Vietnam.

Anonym Claus

Hvis du ved, hvilken by, du vil flyve hjem fra, er mit råd, at få lavet en åben retur billet. Den er lidt dyrere end en alm billet, men du slipper helt for bøvlet ved grænseovergangene, hvis myndighederne vil se en flybillet.
    På kort sigt sparer du måske noget ved at købe en enkelt billet, men da flybilletter oftest sælges efter først til mølle princippet (billigste sælges først, så de lidt dyrere og til sidst de dyreste), kan en hurtigt blive meget dyrere.
    For slet ikke at glemme overbooking. Køb din billet så tidligt som overhovedet muligt.

Mvh

Claus

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account