This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Oleemmik

Hej alle.

Vi er tre danskere der er i Cambodia og som imorgen skal til Vietnam med bus. Nu er vi blevet fortalt at vi IKKE kan få 14 dages indrejse på landegrænsen (uden visum) og at dette kun gives ved indrejse med fly.. Er der nogen der venligst har mulighed for at afkræfte/bekræfte dette? Vi har et fly ud af HSMC mandag, så vi vil nødig skulle hele vejen tilbage til Phnom Phen for at tage et dyrt fly til HSMC..

På forhånd tak, Ole

Anonym Anonym

Det er ikke rigtig. I kan sagtens få visum når I rejser over land, bare I har dokumentation for at I forlader landet igen 🙂

Anonym Anonym

Så vidt jeg kan læse mig til alle steder, kan danskere indrejse i Vietnam i op til 15 dage uden visum. Det kræver bl.a. at I kan dokumentere jeres udrejse.
    Det er ikke alle grænseovergange, der kan udstede visum, hvis I f.eks. vil blive længere end de 15 dage. Og det er ikke alle grænseovergange, udlændinge kan passere gennem.

Anonym Oleemmik

Kære Guest. 1000 tak for hurtigt svar. Det er også hvad jeg kan læse mig til, men samtidig står der flere steder at reglerne kun gælder “by air”. Er der en venlig rejsende der har rejst over land ind i Vietnam og fået 14 dages visumfrit ophold, så hører jeg meget gerne fra dig/jer.. 🙂

Bedste hilsner, Ole

Anonym Oleemmik

Kære alle, det kan nu bekræftes at man som dansker får 14 dages visum på grænsen mellem Cambodia og Vietnam. Bussen mellem Phnom Phen og HCMC koster 13 USD.

Bedste hilsner, Ole

Anonym Anonym

Ole du er en skat! Staar selv i samme dilemma nu nemlig! 😀

Anonym Erik

Ole…. og jer andre

Hvordan med udrejsepapirene, forlangte de at se noget der?

Vi skal selv både til Vietnam, Cambodia, Laos, Thailand, Indien osv… Men ingen af stederne har vi planer om at købe billetter ud af, før vi står og skal videre…

Sagt på en anden måde: vi har ikke bestilt udrejse, når vi rejser ind i landene, og vil gerne høre fra nogen der har gjort det samme (eller prøvet)
    Og hvad udfaldene i så fald var.

Vh. Erik

Anonym Ole

Kære Erik. De skulle ikke se udrejsepapirer da vi fik visum på grænsen. God tur. Ole

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account