This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Camilla

Hejsa.

Jeg har læst mig frem til, at man får visum i 15 dage, når man krydser Vietnams grænse, men hva’ så hvis man påtænker at tage tingene som de kommer, og derfor endnu ikke ved hvornår man krydser Vietnams grænse, så kan man jo ikke søge visum hjemmefra?

Nogen der har erfaring med at søge visum ved ankomst?

Vh. Camilla

Anonym Mads & Camilla

Hej Camilla,

Når man krydser Vietnams grænse får man 15 dages gratis visum, det vil sige at du kan rejse ind og ud af landet uden nogle problemer som sådan i 15 dage af gangen. Det eneste problem er, at du kan risikere at skulle bevise at du rejser ud af landet inden for de 15 dage igen. Hvis ikke du kan det, så kommer du ikke ind i landet, og må rejse tilbage. Der er mange der laver det her trick, og vi har endnu ikke hørt om nogle der er kommet i klemme.

Hvis du undervejs beslutter dig for at ville have visum alligevel, kan du søge om e-visum her: http://www.vietnam-evisa.org/
    Vi brugte den, og det fungerede helt fint 🙂

Håber du kan bruge svaret, og rigtig god tur!

Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

Anonym Tine

Ja, du kan få 15 dage ved grænsen, men så vidt jeg ved, så kræver de dokumentation for at du forlader landet, så det går måske heller ikke, hvis du bare vil tage tingene som det kommer. Men rejser du i andre lande først? for du kan sagtens søge visum i Laos eller et andet land før du tager til Vietnam, det kræver bare at du er ved en ambassade og evt. kan vente nogle dage ellers så brug den hjemmeside som Mads og Camilla henvender til.

God tur!
    Tine – http://aworldofbackpacking.com

Anonym Julie

Hej Camilla og mads.
    Jeg så lige jeres link til at ansøge om visum, men på dette står der hvilken lufthavn man ankommer i. hvis man krydser grænsen fra Cambodia til vietnam, kommer man jo ikke hen til nogen lufthavn? Derfor forstår jeg ikke hvad jeg skal vælge?
    Og kan man egentlig bare søge visum når man er i Cambodia?
    Mvh Julie.

Anonym Julie

Hej Camilla og mads.
    Jeg så lige jeres link til at ansøge om visum, men på dette står der hvilken lufthavn man ankommer i. hvis man krydser grænsen fra Cambodia til vietnam, kommer man jo ikke hen til nogen lufthavn? Derfor forstår jeg ikke hvad jeg skal vælge?
    Og kan man egentlig bare søge visum når man er i Cambodia?
    Mvh Julie.

Anonym Alexanser

Hej Julie. Du kan sagtens ansøge om visum fra Cambodia. Jeg gjorde det selv ved den vietnamesiske ambassade i phnom penhinden jeg tog med bus fra Cambodia til Vietnam. Det tager typisk 1-2 dage at få det lavet 🙂
    Mvh. Alexander

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account