This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym leag

Hej, min veninde og jeg planlægger en tur til Asien i januar 2015, vi har en flybillet til Bangkok, også tænker vi enten at tage ned til Cambodia, igennem Laos, tilbage til Thailand (Chiang Mai) og derfra flyve til Burma. Alternativt kunne man også flyve fra Bangkok til Burma, fra Burma tilbage til Thailand (Chiang Mai) også tage Laos og Cambodia. Vi har undersøgt lidt, og umiddelbart lyder det som om man nærmest kun kan komme til Burma med fly, og man skal have Thailand som knudepunkt. Så jeg ville egentlig høre om det er muligt at køre med bus/tog ind i Burma? Synes jeg har kunne læse mig frem til at man skal have visum når man krydser grænsen sådan.. Vi kunne godt bestille visum hjemmefra, men vi er lidt usikre på datoer, alternativt kan jeg forstå der er en burmesisk ambassade i Bangkok, men sådan noget tager vel ikke bare et par dage? Eller er det muligt at få visum i Burmas lufthavnen hvis vi flyver ind? Ja, det blev vidst en lang smøre 😉

Mange hilsner Lea.

Anonym Anonym

I skal have visum på forhånd uanset hvordan I kommer til Burma. Tjek reglerne her: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/pas-og-visum/myanmar-pas-og-visum/ – I kan søge et evisa (elektronisk visum) eller I kan søge på en ambassade i Europa eller i Bangkok. Det skulle vist tage 2-3 dage, men I kan også betale ekstra for at få det lavet samme dag. Om I tager til Burma først eller sidst kommer lidt an på hvad I har lyst til….Hvis I tager til Burma først, så skal I ikke tænke på at nå et fly (ud over jeres hjemrejse) mens I rejser i Cambodia og Laos. I kan også booke billetten til Burma sidst på rejsen og så give jer selv lov til at droppe flyet, hvis I nyder Thailand, Laos eller Cambodia ekstra meget og får lyst til at blive længere 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account