This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sophiekongsbak

Hejsa!
    Er der nogen der er godt inde i reglerne for visum i Ecuador?
    Jeg rejser afsted i 6mdr fra juni og ved fra tidligere rejse dertil, at man kan få 90dages turistvisum i første omgang, men hva så derefter, kan man få det fornyet uden videre?
    Og hvad rådes der til man beder om i lufthavnen ved ankomst, de 90dage eller 180dage som jeg skal bruge….??
    Hilsen Sophie.

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Sophie

Jeg har været et smut forbi Udenrigsministeriets site, hvor jeg fandt dette om Ecuador:

Visumregel:
    Visumfri i indtil 60 dage.
    – Alle udrejsende skal betale et afrejsegebyr på 25US$.

Jeg undersøger sagen nærmere og vender tilbage med mere info.

Venlige rejsehilsner

Kenneth Nielsen
    Backpacker Planet

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Sophie

Jeg har lavet lidt research.

Man kan faktisk have 90 dage i Ecuador uden visum, og man kan også få det forlænget cirka 30 dage længere når man er dernede ud over de 90.

Skal man være der et halvt år er der forskellige visum man kan søge som du kan se på http://www.embajada-ecuador.se/visa.HTM.

Jeg har fået fortalt at mange rejsende, er der i 90 dage og rejser ud af landet og kommer ind igen en lille uges tid efter og får 90 dage igen, men det er nok ikke noget man skal anbefale.

Håber du kan bruge ovenstående.

Mvh

Kenneth Nielsen
    Backpacker Planet

Anonym metteks

Hejsa

Da jeg var i Ecuador fik alle 60 dages visum stemplet ind i passet. Jeg blev ikke spurgt hvor mange dage jeg ville have, og jeg tror også de er ligeglade.
    Det er vist dog forskellligt hvor mange dage de stempler i, og tag det roligt hvis du får for få. Man kan få op til 90 dage i alt. Man skal henvende sig på migrations-politistationen, som ligger i Quito, helt ude efter sidste stop med sporvognen. Det tog kun 5 min, da jeg var der, og jeg kan ikke huske det, men jeg mener måske det kostede en dollar.
    Plicia de Migracion: Isla Seymour y Guepi. Mener de har lukket mellem kl. 12 og 15. (det er lidt svært at finde, da det ligger i et villakvarter)
    Da jeg var der (2000) var det helt umuligt at få flere dage end 90. Heller ikke hvis man rejste ud af landet og ind igen… dagene er brugt. Dog kan man dog komme ind i landet igen, hvis man tilfældigvis rejser ud af landet, mister sit pas, og får lavet et helt nyt. Det kender jeg en der gjorde.

God tur, Ecuador er et fantastisk land.

Anonym Mia Christensen

Hejsa
    Jeg rejser i oejeblikket rundt i Ecuador sammen med Intersprog, og har igennem dem faaet lidt oplysnnger om visum.
    Naar du rejser ind i landet skriver du bare at du skal have 90 dages visum (lad vaere med at sige du vil blive laengere, saa faar du problemer), naa men efter de 90 dage gaar man saa bare ned og faar fornyet sit visum mod en betaling paa noget naer 1 dollar, og det kan du goere 3 gange, saa du skulle helst ikke faa de store problemer med at bliver i landet i laengere tid.

Anonym missnicole

Ellers er min erfaring at hvis du kontakter deres ambasade er der til at snakke med. Du skal bare huske at være høflig og tålmodig og forklare at du ikke har tænkt dig at flytte dertil, men bare gerne vil bruge et halvt år til at opleve deres fantastiske land…..(de er så glade hvis man fedter lidt 😉 )
    Held og lykke….

Anonym Linnea1983

Hmm kan godt se at det er et stykke tid siden der har været aktivitet herinde. Men tænkte der måske stadig var nogen der kunne hjælpe mig?
    Jeg står og skal rejse til ecuador med min kæreste og vores datter. Han er ecuadorianer, men vi er ikke gift. Vi regner med at skulle ud på en længere rejse til hans familie som der skal varer imellem 2-6 måneder, men vi ved ikke noget endnu. Hvad skal jeg gøre iforhold til visum. Min datter er jo halv ecuadorianer så jeg tænker at hun vel må blive så længe hun vil eller hvad ? og må jeg som mor så blive med hende, eller skal vi begge ha visum? og kan jeg vente med at få visum til jeg kummer derned, eftersom det jo ikke engang er sikkert at vi skal blive der mere end 3 mrd og 5 dage.
    Håber der er nogen der kan hjælpe
    MVH Linnea

Anonym Linnea1983

Hmm kan godt se at det er et stykke tid siden der har været aktivitet herinde. Men tænkte der måske stadig var nogen der kunne hjælpe mig?
    Jeg står og skal rejse til ecuador med min kæreste og vores datter. Han er ecuadorianer, men vi er ikke gift. Vi regner med at skulle ud på en længere rejse til hans familie som der skal varer imellem 2-6 måneder, men vi ved ikke noget endnu. Hvad skal jeg gøre iforhold til visum. Min datter er jo halv ecuadorianer så jeg tænker at hun vel må blive så længe hun vil eller hvad ? og må jeg som mor så blive med hende, eller skal vi begge ha visum? og kan jeg vente med at få visum til jeg kummer derned, eftersom det jo ikke engang er sikkert at vi skal blive der mere end 3 mrd og 5 dage.
    Håber der er nogen der kan hjælpe
    MVH Linnea

Anonym Christina Fjorbak

Jeg er selv stødt på et problem mht at rejse til Ecuador

Jeg har læst at man skal have en returbillet eller en billet videre til et andet land for at komme ind i Ecuador. Men da jeg skal backpacke og tager turen på “gefühlen” bliver det lidt svært for mig at bestille en billet videre før jeg har rejst i Ecuador først og ved hvor/hvornår jeg vil videre.

Er der nogen af jer der ved hvordan man gør i sådan en situation? Jeg har overvejet bare at købe en billig busbillet til Peru og så bare skippe bussen, men ved ikke om de vil godkende en busbillet i immigrationen?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account