This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Danskere får 14 dages visum når de rejser over land til Thailand, så det får du bare ved grænsen også selvom du ikke har søgt om det 🙂 Hvis du skal være i Vietnam i mere end 14 dage, så skal du søge visum inden eller forlænge dit visum mens du er i landet 🙂
    God tur!

Anonym engelbrecht94

Hej

Rejser til SØ Asien om en uges tid. Skal være afsted i 4 måneder i alt. Regner med at tage den første måned i Thailand, og vende tilbage efter jeg har rejst i Cambodia, Laos og Vietnam.
    Er det muligt at vende tilbage uden visum eller hvordan fungerer det. Har snakket med ambassaden, men kan ikke få noget klart svar, da de siger det afhænger af hvad myndighederne vurderer.

Hvad er jeres erfaringer?

Anonym Daizz

Desværre kan man fra august i år ikke længere lave et såkaldte visa-run i Thailand, hvor man krydser grænsen til f.eks. Cambodia, og derefter rejser tilbage til Thailand med fornyet visum.

Så vidt jeg er orienteret, skal du nu have visum på forhånd, hvis din plan er, at vende tilbage til Thailand, men ja, ambassaden er ikke helt klar i spyttet omkring dette endnu.

Se mere her: http://www.nationmultimedia.com/national/No-more-visa-runs-30238504.html

Anonym Steffen Mose

Jeg er da ret sikker på at du får 28 dages visum hvert gang du kommer ind i thailand, i hvert fald hvis det er med fly.
    Og du kan godt få 28 dage igen hvis du først er i thailand, rejser rundt i andre lande, og kommer tilbage.

Anonym Tine

Men han laver jo heller ikke et visarrun, da han ikke rejser til Cambodia og tilbage til Thailand med det samme og på samme dag. Du kan få de 15 dage, hvis du rejser over land. Hold øje med denne side: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/pas-og-visum/thailand-pas-og-visum/ som er udenrigsministeriets officielle side, som opdateres når visumreglerne for danskere ændres, så lad vær med at bekymre dig om andre kilder end denne

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account