This topic is empty.

• Forfatter
     Julie Fruergaard

Hej med jer,
    Vi er i Bangkok pt. og skal rejse rundt i Asien. Dog kan vi ikke helt finde ud af, hvordan vi skal gøre mht. visum og returbillet.

Vi skal til Vietnam, Cambodja og Laos og kan læse os frem til, at vi ca. får 15 dages visum når vi rejser ind i landet. Dog skal vi kunne dokumentere, hvornår vi rejser ud. Det er da ikke så nemt, når man ikke helt har planlagt turen eller hvad?

Kan man bare booke et værelse i et andet land billigt og så bruge det som dokumentation eller hvordan?

På forhånd tak for hjælpen

Julie og Martin

Anonym Anonym

Hej Julie og Martin
    Er ret sikker på, at en billig hotelreservation ikke er nok! Det kan alle jo lave (næsten) gratis.
    Men når nu I alligevel har planer om at besøge Cambodia, Vietnam og Laos, hvorfor så ikke bare tage dem i den rækkefølge – altså starte med at tage til Cambodia, videre til Vietnam og så ned igennem Laos – og så rejse fra Vientiane til Bangkok. Så gives der visums undervejs, og I ender med at have en billet hjem fra Thailand, I kan fremvise, når I skal have visum der?(Hvis I endnu ikke har den, så ville jeg se at få den købt, da det kun bliver dyrere, jo længere tid I venter, da det er højsæson nu.)
    Hvis I ikke ved, hvornår I skal hjem og ikke vil købe returen på forhånd, så køb evt. en billet fra Bangkok til Kuala Lumpur(ca 400 kr). Ved godt, det virker som at smide penge ud af vinduet, men det giver jer den ønskede tid i Thailand!
    Ved ikke hvor meget de går op i returbilletter i øjeblikket. Når jeg har rejst der(sidst for et par år siden), har jeg ikke skulle dokumentere noget som helst men har bare fået hhv. 15 eller 30 dages visum ved grænserne.
    Hvis I skal bruge 30 dages visum til Thailand kunne løsningen være at rejse den anden vej rundt og så flyve med Airasia eller et andet lowcost selskab fra Phnom Penh one way til Bangkok (ca 600 kr). Indrejse med fly skulle automatisk give 30 dage!
    Hvis I køber den på forhånd, kan I evt. bruge den som “bevis” på at I skal videre, hvis det skulle blive nødvendigt i de andre lande.
    God tur
    Raslyng

Julie Fruergaard

Mange tak for dit svar!

Altså vi har allerede en billet hjem fra Bangkok, men først d. 14. januar.

Vil det være nok dokumentation, eller skal der være ud af landet inden det enkelte visum udløber?

Julie Fruergaard

Hvis andre skulle samme vej kan jeg lige tilføje, at vi uden problemer og uden billetter ud af landet kunne rejse ind i Vietnam og fik bare automatisk 15 dages visum i lufthavnen.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account