This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sarah_Maase

Prøv at kigge på Mellemfolkeligt Samvirkes hjemmeside http://www.globalcontact.dk, de har rigtig mange ophold og man bliver sendt afsted sammen med andre frivillige.

Jeg har selv været i Indien med dem og været meget tilfreds.

Held og lykke med det

Anonym andenk

Hej er en ung mand som bliver færdig med gymnasiet her til sommer 2007. Herefter er mine planer at tage til afrika om arbejde som frivillig (helst på et børnehjem) i et halvt års tid. Men har søgt rundt på nettet men synes det er meget uoverskueligt, så vil meget gerne snakke med andre herinde som har erfaringer eller nogle forslag til gode organisationer som arrangere dette.. Vil helst komme til et sted hvor der er andre frivillige lige som jeg selv. Så hvis der er nogen som ved noget så må i meget gerne skrive..

Hilsen Anders Kjølbæk

Anonym ehanthoro

Hej Anders.

Jeg har været frivillig på en ø i victoriasøen i Tanzania, det var enormt spændende og lærerigt. Det var i gennem en lille lokal organisation. Det var ret billigt.. ca. 2000 kr plus kost og logi (ikke særligt dyrt der, jeg betalte ca 50 kr. om dagen for det hele).. I alt betalte jeg omkring 3500,- for en måned inkl. alt. Dette inkludrede også et beløb som man købte materialer for.

Jeg arbejdede som skolelærer på en lokal skole, men der er også mulighed for andre former for arbejde..

Hvis du vil høre lidt mere er du velkommen til at skrive tilbage til mig.

Hilsen Thor

Anonym Tommy

Vil du rejse alene derned? Eller sammen med en?
    Jeg har selv præcis samme planer men mangler en rejsepartner?

Hilsen
    Tommy
    superman1985@hotmail.com

Anonym Tommy

Vil du rejse alene derned? Eller sammen med en?
    Jeg har selv præcis samme planer men mangler en rejsepartner?

Hilsen
    Tommy
    superman1985@hotmail.com

Anonym Nanna

Hey

Jeg er lige kommet hjem fra Tanzania i tirsdags. Har opholdt mig der i 7 uger, startede med noget frivilligt arbejde i Arusha hvor vi byggede en skole. Var derefter en uge på safari og sluttede opholet af med ferie på Zanzibar. Er blevet helt dybt forelsket i det land og lige siden jeg kom hjem har jeg ikke lavet andet end at søge på nettet efter mere arbejde i Tanzania. Rejste med en gruppe ved navn Arushas venner fra Århus, i forbindelse med mit gymnasium som jeg endte i sommers, og har derfor ikke mulighed for at rejse med dem igen. Men skriv endelig hvis i finder noget eller muligvis har lyst til en rejsepartner der kender landet.

Nanna_rk@hotmail.com

Anonym Anonym

Hej Thor. synes det lyder spændende, du kunne ikke lige skrive din mail, hvis man ville høre lidt nærmere.

Mvh Søren

Anonym Anders Kjølbæk

hej undskyld jeg ikke har svaret, men min mail har været gået ned i laaaaang tid! Men har ikke fundet noget endnu, men er meget interesseret i stadig at finde noget:O) Har tjekket globalcontact.dk lyder rigtig fedt men det er kun 3 mdr.. Men vil meget gerne høre om jeres andre planer min mail er: anders@kjoelbaek.dk

Anonym Kirsten

En mulighed kunne være Dansk ICYE – http://www.icye.dk
    De har udveksling til Afrika, hvor man laver frivilligt socialt arbejde. Jeg har selv været afsted for en del år siden, og det var en fantastisk oplevelse. Det gode er, at man bor hos en lokal familie, men samtidig er man en del af en større gruppe udvekslingsstudenter, der mødes med jævne mellemrum.
    Dansk ICYE har informationsseminar i Odense den 9. til 11. februar – læs mere på http://www.icye.dk/documents/invitationtilinfoseminar2007.pdf

Anonym andenk

Hej tak for dit svar. har lige været inde og kigge og det ser rigtig godt ud! Ved du om man kan dele de 12 måneder om i 2 forskellige lande f.ek.s 6 mdr. i uganda og 6 mdr. ghana? Og er der nogle af de afrikanske lande som du ville foretrække frem for andre?

Anonym Anonym

Hejsa… vi rejser til kenya og tanzania her om nogle mdr. vi har søgt vildt meget i nogle mdr vedr frivilligt arb, vi sys udenlandske selskaber er bedst, er meget federe arb det man kan komme i med dem ifh. til danske sys vi… men selsvfølgelig komme fly oveni, men selve det frivilillige arb er billigere, så idet blir det nogenlunde det samme som de danske hvor fly er med.
    Prøv fx. inspirekenya, I-to-I, staesa, volunteer network, newhopechildren, ukewa osv…

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account