This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jacob Nørmark

Hej alle sammen!

21 år, børneopsparing, rejse, to kammerater – Asien!

Så rejser vi om halvanden måned d. 30 april, og vi glæder os som sindsyge! Aldrig har vi prøvet andet end charterrejse i de gængse europæiske lande, og aldrig på egen hånd. Så det skal nok blive en stor dejlig mundfuld. Vi lander i Bangkok lufthavn, og har som overordnet plan 2 måneder til turen. Vi kunne godt tænke os at besøge Cambodia, Vietnam og Laos oveni landet vi starter i. Hvordan synes i det lyder mht en tidsplan? Er det for stramt så vi burde droppe en af landene, og i så fald – hvilket?

Vi er IKKE tilknyttet noget rejseselskab. Er det skidt når vi er førstegangsrejsende? Vi valgte bare at købe en tur/retur fra Hamborg til 4100 – super billigt sys vi?

Jeg har lige et par spørgsmål som i gerne må svare på hvis i kan og gider 🙂

– Visum. Til hvilke lande kan vi IKKE få det ved grænsen?
    – Vi sad og så noget dokumentar fra Phuket i Thailand tror jeg det var. Full Moon Party. Det udstillede ikke stedet særlig godt sys jeg. Alkohol, stoffer og et politi/retssystem der var helt i hampen. Vi vil super gerne have nogle steder hvor vi kan drikke os fulde, men det er ikke 1. prioritet.
    – Laos, jeg læste noget om nogle ture på motorcykler man kunne leje? Nogle af jer der har erfaringer med det, og som måske kunne foreslå et bestemt selskab?
    – Dykkercertifikat. Os to fra Danmark har det ikke endnu, og kunne virkelig godt tænke os det. Er det noget man ordner dernede, hvis – hvor lang tid tager sådan et forløb så? Måske man kunne kombinere det med et feststed eller sådan noget?
    – Er det nemt at få hoteller der hvor vi kommer hen? Eller skal vi bestille over nettet på en eller anden hjemmeside?

mvh

Jacob, Michael og Claus

Anonym Anonym

Hej med jer!

Det er svært at sige hvilket land i skal barbere fra. Vietnam og Thailand er klart de mest tidskrævende. Vietnam har en masse spændende kultur og mange seværdigheder, hvor Thailand er lidt mere fest og ballade og hvide sandstrande.
    Jeg har også hørt meget godt om den tur i baderingene i Laos, men har aldrig prøvet. Cambodia er rigtigt spændende og en smule skræmmende med deres uhyggelige historie. I Phnom Phen skal i bo ud til søen (lake district). Det er fantastisk, og man kan få værelser helt ned til et par dollars pr overnatning.

I skal ikke frygte Full-Moon. Det er en stor oplevelse, men gør jer selv den tjeneste at komme nogen dage i forvejen. Festerne i dagene op til Full-Moon er tit og ofte sjovere. Folk er mere afslappede og der er knap så mange på stranden, men stadig en kæmpe fest..

God tur!

Anonym Jesper Jensen

Hej Jacob, Michael og Claus

Sydøstasien er et godt rejsemål for førstegangsrejsende – her er masser af andre backpackers, god infrastruktur, så det er ikke noget problem at ikke er tilknyttet et selskab. I skal bare nyde friheden og rejse rundt som I har lyst.

Spørg andre rejsende, hvis I er i tvivl – der er altid en masse andre at snakke med.

Visum kan man få ved grænsen i Thailand, Laos og Cambodia. Jeg kender ikke regler i Vietnam. Det fås ikke ved alle grænseovergange, men det kan læse om i guidebogen. Nogle steder kræves der nogle pasbilleder og en pris, Tjek det inden i rejser til et land.

Full Moon Party er på øen Koh Phan Ngan – det er den helt store backpackerfest i hele regionen og holdes en gang om måneden. I kan sagtens være der uden at tage stoffer, lad være med det. En gang mellem snupper politiet nogle backpackers for besiddelse og så er det afgang til en lang periode i et thailandsk fængsel.

I kan også sagtens feste løs andre steder – det er der masser af muligheder for.

Tjek mulighederne for at leje motorcykler når I kommer frem i Laos, der er masser af muligheder. Igen hør andre rejsende.

I kan sagens kombinere dykning med et feststed, der er masser af muligheder.

Der er altid masser af hoteller at finde – til Full Moon Party bør I dog reservere i forvejen. I kan booke her på siden eller på en masse andre hjemmesider.

Anonym asm

Hej med jer 🙂

Jeg og en veninde står og skal på samme tur som jer vi tager afsted her d 31 marts :)… Man skal have visum til Vitnam, hvis man skal være der i mere end 15 dage, så det skal i kun have hvis i skal være der i længere tid..

I Laos er der noget der hedder tubing i Vang Vieng det har vi fået anbefalet af vildt mange, ved ikke om i har hørt om det. Men man sidder i en badering og “sejler” fra bar til bar :)… Det skulle være rigtig godt og der er mange backpackere..
    Jeg mener det er i Vietnam man kan komme på en motortcykel tur med noget der hedder Easy riders det skulle være mega godt…

Håber i får en fantastisk tur 🙂

Mvh Sofie

Anonym Anonym

Hej hej 🙂

Et godt sted at tage dykkercertifikat ville helt klart være Koh Tao – eventuelt med Blue Venture Diving. De har ugentlige “padi”kurser og rigtig mange unge samles her.

Har selv fået at vide, at 4 lande på 2 måneder kan blive ret hektisk hvis man gerne vil tage sig tid til at komme tæt på de forskellige landes kultur og specielle seværdigheder og at transporten her kan komme til at fylde meget. Men hvis man mere bare er interesseret i gennemrejse burde det ikke være noget problem.

Håber i får en fed tur.

Mvh Cat.

Anonym Jacob Nørmark Hansen

Mange tak for svarene.. Det kan være vi vælger at barbere et af landene fra så. Kan godt se det kunne blive lidt stresset med så meget transport. Hvilket af landene synes i vi skal tage fra så?

Anonym Jesper Jensen

Laos er et fantastisk land, det må I simpelthen ikke sortere fra. Laoterne er verdens mest venlige mennesker – jeg har været i Laos 2 gang og blandt 35 lande har jeg aldrig følt mig så velkommenn.

Thailand er jo områdets store attraktion – Men jer skal i sørge for at vælge at se bare en lille del af landet. Se evt. Bangkok og tag dykkercertifikat sydpå. Kulturen lokale stammer og trekking kan med fordel tages i Laos, hvor det stadigvæk er mere “ægte”.

Cambodia har områdets efter min mening største attraktion – Angkor Wat, et fantastisk tempelområde, der også er kåret som et af verdens nye vidundere. Det er også her I kan se Killing Fields og Tuol Sleng museet, det er ikke mere end 30-40 år siden at der var folkedrab i Cambodia, og man kan stadig se det på befolkningen.

Vietnam har jeg altid sorteret fra – jeg har været i området 4 gange og hver gang fortryder jeg det lidt. Jeg vil meget gerne til Vietnam næste gang, jeg tager til Sydøstasien.

Måske blev I nu bare mere forvirrede :-). Så lige til sidst et godt råd.

Opret et nyt spøgsmål i forummet der hedder “Thailand, Laos, Cambodia og Vietnam – hvad skal vi vælge fra?”. Folk svarer ikke så meget på spørgsmål, der allerede har mange svar.

Anonym sanja

hej hej…

jeg svarer lige alligevel.

jeg synes simpelthen ikke I skal sortere noget fra!

to måneder er allige vel en del.

jeg foreslår:

land i bangkok. brug to dage der. Boog bus eller fly med Air Asia til Phnom Pehn i Cambodia. Brug ca 1 uge i dette område. Her er det historien og templerne og killing fields i skal opleve.
    book bus eller fly viedere til Vietnam. Se Hanoi og strandområdet Na Trang. Brug måske to uger her. (ved ikke meget om Vietnam, men har hørt det er spændende og meget billigt) Book nyt air asia fly til Laos. Brug 14 dage her. Nyt fly tilbage til bangkok.
    tag tog eller bus eller fly til Surathani i Thailand. Her har i så ca. 19 dage. Det giver jer tid til måske en uge på Koh Tao – dykkercertifikat. her er også mulighed for lidt fest… og så videre til en af festøerne koh pagnan eller samui. Der er dog rigtgi mange prostituerede i nattelivet – flere end der er turister.
    hvis jeg var jer, ville jeg tage til Phi Phi i stedet. mere charmerende – og her kan i også dykke… og feste ikke mindst. god tur. nyd alle landede

Anonym ChellBabs

Jeg har kun selv været i Thailand af de lande I skal til og det er awesome ;O) som de andre skriver, skal I ikke frygte festerne på Kog Phangan. I år faldt fullmoon og nytårsaften sammen og der var vi der, det var super fedt ;O) man kan sagtens feste der uden at tage stoffer eller støde ind i politiet. Til dyk vil jeg anbefale Koh Tao, ved noget der hedder Crystal Dive, de starter kurser stort set hver dag. Vi ankom til øen kl. 10 om morgenen, blev hentet i havnen og kunne starte vores dykkerkursus samme dag ;O) det koster ca. 1500dkkr. for open water, yderligere 1000dkkr. for advance ;O) prisen inkludere dyk, leje af udstyr, bøger og så er det muligt at købe en DVD fra jeres sidste dag, hvor der er en mand med nede med et video kamera der optager hele dagen (super fed ting at have med hjem). De har også danske instruktører hvis det er det man vil, og så er der en mindre fest på steder hver gang nogle får deres certifikat og DVDen bliver vist på storskærm, det er super hyggeligt ;O) ellers er der ikke meget at sige, glæd jer til det. Thailand er fantastisk ;O) vil I se flotte strande, så snyd ikke Jer selv for Maya Bay. God tur 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account