This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym NatasjaS

Hej mit navn er Natasja. Jeg er en 18årig gymnasium elev og sammen med min kæreste Jakob, planlægger vi en interrail tur her til sommer, hvor vi har snakket om at tage til Italien(Firenze), Østrig(Wien) og Tyskland(Berlin).

Men vi har begge en del spørgsmål, som vi ville blive rigtig glade for, hvis nogen at jer kunne besvare.

1)
    Vi regner med at være væk i ca. 16 dage, men selvom vi har forsøgt at regne sammen, så er det lidt svært at gøre op med hvor store udgifterne bliver pr dag. Fx til mad, entre, overnatning, øvrig transport fx (busser hvis det bliver nødvendigt) og andre uforudsete udgifter.
    Derfor vil det være rart at høre fra andre som har rejst i disse områder og gjort sig forskellige erfaringer?

2)
    Vi er som sagt begge studerende, og har derfor begge et studiekort udstedt fra vores gymnasium, men vil I mene at det er nok at tage med, netop for at opnå studierabatter på fx museer og lign? Eller vil I hellere anbefale i stedet at købe et Studie og rabatkort (ISIC) ?

3)
    På hjemmesiden http://www.hihostels.com har vi forsøgt at søge efter hostels, bl.a. i Firenze men det kommer desværre kun op med et søgeresultat nemlig: Florence – Villa Camerata.
    Stedet ser skam pænt ud, og er der ikke andre muligheder, må vi jo selvfølgelig overnatte der, men kan det tænkes at der findes andre Vandrehjem i Firenze, som også hører under kæden Hostelling International? Som I måske har gjort jer erfaringer med.

Det var vidst alt for nu. På forhånd tusind tak for hjælpen.
    Mange venlige hilsner fra Natasja.

Anonym Anonym

Hej Natasja
    Der findes flere hostels, men så er de ikke med under HI. Har et andet forslag til Jer mht overnatning. Hva med at bo privat? Der findes nogle rigtig gode sider, hvor man kan spørge, om de har tid og plads til at have nogle overnattende. Måske skal man bare tage opvasken et par gange. Det er helt vild fed at bo på den måde. Det er siderne: http://www.hospitalityclub.org og http://www.couchsurfing.com. Man skal bare oprette sig med en profil derinde, og så ellers spørge løs.
    Go´ rejse rundt.
    Hilsen Helle

Anonym Pøllepigen

Hmm, det var mig der lige svarede..:-)

Anonym admin

Indlæg fra Gæst Jesper vises her – slettet tidligere pga langt link:

Hej Natasja!
    På denne DSB side kan I læse om Interrail DSB.dk
    Her på siden kan I søge efter overnatning i menuen “Billig overnatning”
    Mvh. Jesper

Anonym camilla_poulsen

HEj
    Jeg var på interrail i sommers. Min tur gik gennem holland, frankrig og tyskland. Jeg var væk i ca. 15 dage og brugte med alt, ink. togbillet 5500 kr. Men vi lavede selv mad, og overnattede på vandrehjem og campingpladser. skal der spares penge, så tag togturene om natten.
    Stødte på et par steder hvor man kan bruge studiekort, men det skal være det grønne der gælder internationalt. skal i overnatte i berlin kan hostenxberger anbefales, http://www.hostelxberger.com , det er billiget og et rigtig lækkert sted, tæt på transport. send en mail hvis su har andre spørgsmål. Håber i får en god tur.

Anonym Anonym

Hej mht priser i Berlin og Wien er det lidt billigere end i DK, men kun lidt, i kan spare penge på transport ved fx at købe at Bus/tog kort der fx er gyldigt over 3-5 dage.
    I kan prøve at kigge på Kilroys hjemmeside under Hostel, her kan i gå ind og søge på de byer i vil, og der kommer somregel en del muligheder frem.
    God tur

Anonym Natasja

Tusind tak for al jeres hjælp og jeres svar

Mvh Natasja

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account