This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anders/Fredericia

Hejsa

Min kone og jeg har taget lidt over 3 måneder ud af kalenderen (fra 14. september til ca. 18. december) 2009.

Vi har købt billetterne hos STA Travel. Jeg skulle give ca. 16.500 kr. og min kone ca. 14.500 kr. (hun fik en billigere pris, pga. hun var studerende. Vores rejseplan er følgende:

Kastrup – New York (15. Sept.)
    New York – London – Tanzania (Dar es saleem) (28. Sept.) – vi skal køre i tog ned gn. Tanzania til Zambia.
    Zambia (Lusaka) – Bangkok (9. Nov.)
    Bangkok – Istanbul – Danmark (18. Dec.)

Yes, det var lige lidt omkring billetter og rejseplan – hvad synes I om prisen? Hvad mener I om rejsemålene? Ved godt det er lidt frem og tilbage, men vi satte os ned og snakkede om hvad vi havde lyst til og kom frem til ovenstående rejsemål. Vi skal bo hos et vennepar i Zambia og kunne godt tænke os safariture i Tanzania samt lidt dykning på Zanzibar. I thailand vil vi gerne op nordpå i regnskoven samt dykke ud fra de sydlige øer..

Endelig vil jeg gerne spørge om det som indlægget egentlig drejer sig om.

Er det nødvendigt at bestille visum inden afrejse? Jeg ved fra bekenndte at det i Tanzania og Zambia ikke skulle være noget problem at rekvirere i lufthavnen, men hvad med Thailand (her skal vi jo være i over 30 dage)?

USA kræver ikke visum vel..? Blot en registrering på nettet 3 dage inden afrejse ikk?

Problemet er at vi sidder på Færøerne nu her.. Og synes bare det er en masse bøvl at skulle sende ens pas frem og tilbage til 3-4 forskellige konsulater.. Så ville gerne være fri 😉

Håber at få lidt kommentarer på vores rejsemål og forespørgsel på visum 🙂

Anonym Claus

Det er helt korrekt, at man ved et visum run kun får 15 dage.

Så hvis I er sikker på KUN at skulle være i Thailand, vil jeg helt sikkert også få lavet et visum på forhånd.

Thailand er et nemt rejseland, men nabolandene har også noget at byde på.

I har over en mdr i Thailand, og med så god tid, ville jeg overveje, om det ikke var værd at tage en uges tid til f.eks Cambodia og se Ankor Wat og så et smut ned omkring Sihanoukville. Der afgår både busser, tog og fly.
    Eller en tur til Laos, som ligeledes kun ligger ganske få timer fra Bangkok.

Spar de penge et visum i DK koster og lad tvivlen komme jer til gode.

Mvh

Claus

Anonym Claus

USA skal man ikke have visum til, men husk at registrere jer på ESTA ´s hjemmeside, senest 72 timer før afrejse. Link på um.dk.

Thailand skal I faktisk have visum til, når I opholder jer i landet ud over 30 dage. Men I kan så foretage et såkaldt visa run til et af nabolandene, og på den måde score yderligere 30 dage uden visum.

Visum til Tanzania kan opnås i lufthavnen, husk pasbilleder og kopi af passet + kontante dollars til betaling.

Zambia er jeg ikke sikker på. Jeg ville vente med at undersøge og få et visum, når jeg først er i Afrika. Der er en ambassade i Dar es Salaam.

Prisen er måske lidt pebret, men på den anden side, koster det lidt at flyve til Afrika og væk derfra.

Mvh

Claus

Anonym Anonym

Hej igen

Fedt med så hurtige svar – tak for det!

Okay.. Jeg har lige været inde på det Thailandske konsulats hjemmeside:

http://www.thai-consulate.dk/page.php?PageID=about

hvor der på forsiden bl.a. står, at: “…tourist visa is free of charge” ..fra juni frem til marts næste år. Det må vel så betyde, at når jeg sender en ansøgning til konsulatet, så skal jeg ikke vedlægge nogen kontanter..?

Yes, men super.. Jeg regner med at vente med at søge visum til Afrika og i stedet gøre det dernede.. men mht. Thailand, så sender jeg et par ansøgninger afsted til konsulatet i Hvide sande.

Ja ku godt være man sku lave en lille afstikker 😉

comeawaywithme

Lyer da som en meget fornuftig rejseplan. Jeg ved fra tidligere erfaring at det er dyrt at flyve mellem Afrika og Asien, så prisen er sikkert rimelig nok.

Mht. visum læs mere på http://www.visumformular.dk, der kan du læse om visum til alle lande. Visumreglerne i Thailan er lavet lit om i forhold til hva Claus skriver. Du får kun de 30 dage hvis du flyver ind i landet, ved et såkaldt visarun får man nu kun 14 dage v ed indrejse. Men så vit jeg kan se på jeres atoer, er det også fint nok til jer.

Anonym helene

hvis i laver visa-run i thailand, skal i have bevis for at i forlader landet indenfor 30 dage (togbillet/flybillet el.lign) ellers skal i have et visum!
    Og jeg ville klart foretrække at have styr på visum inden jeg rejste hjemmefra – det er meget lettere end at skulle gøre det i lufthavnene, og så er i også sikre på at i får det.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account