This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej alle. Jeg skal på weekend i Rom i september. Hverken min kæreste eller jeg har været der før. Hvad SKAL man se? Har i nogle erfaringer med gode steder hvor man kan bo, som er tæt på seværdigheder, og som er nem at komme til fra lufthavnen? Lige et dumt spørgsmål: Ligger vatikanstaten i centrum af rom, har ikke lige kigget på et kort 🙂

på forhånd tak

Anonym Carsten

Hej, kan ikke huske hvad mit hotel hed, men vælg hotel i det historiske kvarter meget i colosseum kvarteret, der er superhyggeligt og alt er i gåafstand. Hold jer lidt på afstand af området lige ved Termini togstation, det er et kedeligt området med turistfælder. Det er let at tage toget fra lufthavnen til Termini lufthavnen og derfra kan man sagtens gå til det gamle kvarter. I skal selvfølgelig se Colosseum, Forum romanum, og Pantheon. Der er også en rigtig god udsigt fra bakken ved Piazza del Popolo. Vatikanet ligger i nogenlunde i centrum på den anden side af floden Tevere, Jeg kan anbefale at gå dertil, ellers har de et udmæret metrosystem. Ellers nyd byen, den skal ses på gåben, forbi springvandet og den spanske trappe. I får helt sikkert ikke set det hele, men det er en by man bare vil tilbage til. Hvis i har/havde 5 dage ville jeg tage til Ostia Antica, det tager nærmest en hel dag at fordøje det enorme komplex som udgjorde en tidligere by ved den gamle flodudmunding
    Rigtig god tur

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account