This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Chris83

Hej med jer alle sammen.

Jeg har prøvet at opdatere min profil et utal afgange men den bliver ved med at sige fejl.. øv altså..

Nå men jeg sidder lidt i et meget (u)lykkelige tilfælde. Jeg ved ikke om jeg skal vælge Australien og New Zealand at rejse i eller Asien.. jeg vil neden for lige beskrive mine rejse ideer. En ting er ihvertfald sikkert, at det bliver i år en af dem bliver ført ud i livet..

option 1.

Cario til Singapor med fly.
    Overnatter i 3 dage i singapor.

*Kuala Lumpur med tog fra singapor.
    Overnatter her i en dag eller 3.

*Bangkok med tog fra Kuala Lumpur
    Overnatter her i et par dage.
    ( jeg kender ruten med at tage over butterworth og såvider for at spare en hel del penge på denne tur)

Bangkok med tog til Pattaya.
    Overnatter her i et par dage og slapper af med dykning osv.

Pattaya til camboadja med tog.
    Skal se Ang wat blandet andet og killing fields.

Cambodja til Saigon/ho chi minh city vietnam med tog.
    Overnatter her i et par dag.

Saigon til Da nang med tog.
    Overnatter her en del dage

Da nang til Hanio med tog.
    Overnatter her i et par dag.

Hanio til laos.
    Ved ikke hvad jeg skal der endnu men det skal gøres he he.

Laos til Myamman.
    Ved ikke lige helt hvor endnu og hvor længe.

Myamman til Indien/ calcutta.
    Overnatter et par dage.

calcutta til Mumbai.
    Overnætter et par dage.

Mumbai til Taj mahal.
    Overnætter et par dage.

Taj mahal til New Dehli.
    Overnætter et par dage og tager til dk derfra.

Jeg ved ikke hvor længe jeg overnætter de forskellige steder, det bliver dog ikke længe i SIngapor, bangkok, ho chi minh eller hanio, grundet det er dyre byer at bo i.. alle andre byer regner jeg med at blive længer i. det er en kultur begge to med dykning og natur, dog kan jeg ikke sige nej til en god drink ind i mellem..

Opt 2.

Australien på et work and holyday i 6 mdr ca, ( så er fly billetten dækken ind samt de videre transport udgifter). Derfra leje en minivan igennem kilroy til 2500 dk med fri Kilometer og køre hele kystlinjen tom og bo i minivanen..

Derfra New Zealand og køre rundt der i en Minivan og flyve hjem derfra. Evt et smut til bangkok på vejen.

Jeg har ubegrænset tid, og en del penge til denne tur på kiste bunden. Som jeg har tænkt mig at bruge på en af disse ture.. Jeg søger desuden en rejse buddy til denne tur også.. Igen en af dem bliver til noget i år, måske omkring Juni julie..

Det jeg vil spørge om, hvad skulle man vælge og hvorfor? da jeg ikke har tid til begge ture i år desværre.. Dernæst ville det være dejligt med råd og vejledning fra nogle andre end mig selv he he..

Alle aldre og køn har interesse på denne tur, hvis der en der vil med.. jeg venter gerne et par mdr hvis det er den falder før vedkommend kan tage med..

Mvh Christopher..

Anonym Hovgaard

Tænker du skal sætte dig ned og tænke over, hvad DU helst vil se.. Det er 2 rigtig forskellige steder – og derfor kan “vi” ikke rigtig sige go or not..?! Kig i forskellige rejsebøger og se, hvad de enkelte lande har at tilbyde.. Så kan du også finde ud af, hvor du vil hen på den første rejse. Så det er helt og alene dit valg.
    Den store forskel på de lande er bl.a. prisen. Det er billigt at rejse i asien, hvor Australien er DYRT! Hvis du ikke har rejst før er Australien og New Zealand lettest at rejse i efter min mening.

Anonym Katrine

Hej!

Asien er fantastisk, flot og billigt!
    Du skal være opmærksom på at der ikke findes tog i Cambodia, men de har et udmærket net af busser 😉
    Killing Fields og fængslet S21 skal du virkelig se i Phnom Penh!
    Du skriver at du vil tage tog rundt i Vietnam, det kan man godt, men det er en del dyrer end at tage bus, og for det meste bruger det sovebusser, så det er lige til at holde ud 🙂
    Jeg ved ikke hvor spændende Da Nang er, men jeg ville klart anbefale dig dig Nha Trang, Hoi An, Hanoi, Ha long Bay og Sapa.
    Hvis du tager til Laos vil jeg anbefale dig at tage til en lille by i Nordlaos der hedder Huay Xay, her er kan du tage på noget der hedder Gibbon Experience, det er en tur ud i Bokeo junglen hvor man zip-liner hen over trætoppene og bor i et træhus bygget i et træ – det er vildt sjovt! en lille smule dyrt – men det hele værd! 🙂
    I Cambodia burde du også tage et smut for Sihanoukville – gode strande og god fest.

Mvh. Katrine

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account