This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym *Berit*

Hej…

Jeg benytter mig endnu engang af dette forum, da jeg tidligere har fået mange gode svar – tak for det.

Mit spørgsmål går nu på, at jeg skal arbejde 5 uger i New Delhi (fra 8/10-10) hvorefter jeg har 5 uger på egen hånd, hvor jeg har tænkt på at tage toget over Mombai til Goa.

Men, får jeg set noget af landet/kulturen på denne strækning?
    Hvor skal jeg ellers rejse hen, og hvordan (tog, fly, blaffe) og hvad må jeg ikke misse at se?

Håber nogen kan give et godt råd med på vejen…

Anonym hanne

Jeg kan ikke sige om vestindien er godt, men har selv rejst i nord, med endestation i delhi. Hvis du vil opleve indien når den er allermest farverig og fantastisk, vil jeg anbefale Varanasi, hvor man kan opleve floden ganges, samt ligbrændinger. Tah Mahal er fantastisk, men byen den ligger i Agra er knap så interessant. Jeg havde selv mest glæde af den religiøse festival i Allahabad. Jeg vil ikke sige byen som sådan er fantastisk, men oplevelsen at gå med pilgrimmene ned ved samgamfloden er uforglemmelig. Her stifter man mange bekendtskaber med forskellige indere. Jeg vil tro, at det ikke er alle der vilde med den form for kultur, men jeg synes det er virkelig virkelig intenst og autentisk. Hvis man skal feste og slappe af tager man vel til Goa, men det skal jeg ikke gøre mig klog på.
    Ha en lækker tur, jeg er SÅ misundelig!

Anonym hanne

nå ja, ang. transport tog jeg i sin tid toget mest. de køre til tiden, er billige, og nogen lunde, men det er selvfølgelig ikke dsb:-) Jeg tog bussen 1 gang, det var desværre en gang for mange. Jeg vil ikke anbefale at blaffe, det er selvfølgelig muligt, men indien kan være temmelig lyssky efter mørkets frembrud:-)

Anonym Carl

That’s a good spørgsmål.

Anonym Andreas

I området omkring Delhi kan jeg anbefale Rajasthan, specielt Pushkar.
    Du kan taget toget til Jaipur og derfra bumlebus til Pushkar.

I Goa er jeg meget begejstret for Agonda Beach der ligger helt nede sydpå, men har også hørt meget godt om det nordlige Goa.

Anonym Dorthe

Jeg rejste selv i sydindien i 2007 og kom blandt andet forbi Goa. det er et sted der er rigtig svært at forlade igen, for man har det så skønt. Jeg kan anbefale Anjuna i nord og Palolem i syd. Er man et af stederne koster det ca. 1500 rupees med taxa at komme til den anden del af Goa. Tog er billigere, men noget mere besværligt at komme til og så får man alligevel brugt penge på taxa/ tuk tuk. Det er ikke så stor en stat, 3-4 timer tager det at køre igennem, så man kan nå at få set en del. husk altid at aftale en fast pris inden i kører afsted.
    Man bor som regel i guesthouses eller kokoshytter og det er ret billigt.
    I anjuna er der hver onsdag aften/nat et berømt nightmarked. men hør dig frem, for det kan jo godt være ændret. Palolem er bare ren afslapning, hvor man kan sejle ud på nogle ture og der er vist en tigerpark i nærheden.
    en hellig by der hedder Hampi skulle ligge en dagsrejse derfra, men er ikke helt sikker.
    God tur!

Anonym Dorthe

udover det kan jeg også anbefale at tage mere sydpå til staten Kerala, og især byen Varkala. der er bare dejligt. Man kan leje en sivbåd med kaptajn, kok og maskinmand, mad, drikke, soveværelse og afslapning i et døgn for 500 kr ca. lidt dyrt i indien, men så sejler man også i det der hedder Kerala backwaters, en slags labyrint af floder inde i landet hvor man i roligt tempo fra sin båd kan se et smukt landskab og hvordan inderne bor i disse omgivelser. supersmukt!! og ofte møder man folk på sin vej der gerne vil prøve det samme, og man kan slå sig sammen om beløbet. folk er meget åbne på sådan en rejse.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account