This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rikkefh

Hej,
    jeg vil rigtig gerne ud og lave frivilligt arbejde til sommer .. det kan desværre kun blive 2 uger pga manglende penge.. jeg er åben for alt men da jeg vil være gymnasie lærer ville skolelæerer være lige en ekstra tand fedt..
    ¨hvor skal jeg hen af? og hvem skal jeg med omkostningerne skal være så LAVE som muligt, hvilket helst kun skal være fly.. men kom rigtig gerne med jeres erfaringer med kortere ophold?
    vh Rikke 🙂

Anonym Anonym

Er bange for, at det du vil ikke rigtigt kan lade sig gøre, i hvert fald ikke på en måde, så det rent faktisk gavner det sted, hvor du skulle arbejde som frivillig.

For det første så tvivler jeg stærkt på, at der er noget sted, der vil have dig som frivillig skolelærer i kun to uger, da det generelt tager i hvert fald to uger overhovedet at komme ind i rutinen. Og når man har med mennesker at gøre, så tager det tid at skabe en ordentlig kontakt til dem, og det er meget forvirrende for f.eks. børn, hvis der kommer for mange nye ansigter til, som kun nærmest lige når at sige hej og så smutter igen.

Der er også for projekterne store omkostninger forbundet med, at tage imod frivillig arbejdskraft genrelt. Der skal anlægges beboelsesmuligheder, hvor den frivillige skal bo under opholdet, der skal bruges resourcer på at organisere et program for den frivillige, den fivillige skal introduceres til projektet og følges indtil vedkommende kan klare opgaverne selv, og desuden skal der sørges for kost. Alt dette er selvfølgelig ordnet i forvejen, da du ikke ville være den første frivillige på stedet, men når stedet bruger så mange resourcer på, at gøre deres projekt “frivillig venligt”, så er de nødt til, at få noget igen fra dig, ellers kan det ikke hænge sammen. Og de skal gerne nå at få mere ud af dig, end de har brugt af resourcer på dig, ellers er der jo ingen pointe i, at have dig som frivillig, og det kan de simpelthen ikke nå, hvis du kun er der i to uger, for den tid kommer til at gå alene med at komme ind i rutinen.

Jeg synes at det er super, at du gerne vil ud og lave frivilligt arbejde, jeg har selv gjort det samme to gange. Men med den måde du ønsker det, er jeg bange for, at du ikke kommer til at yde nogen hjælp overhovedet, til dem du gerne vil ud og hjælpe. Der er en grund til, at rigtig mange steder forlanger, at man binder sig for længere tid, før de overhovedet vil have dig som frivillig. Hvis du virkelig gerne vil hjælpe, så synes jeg, at du spare mere op og så vente med at tage afsted, til du har penge til det.

Når det så er sagt, så er det næsten sikkert, at du skal betale for at arbejde som frivillig. Ideen med, at komme ud som frivlillig arbejder er, at man hjælper det sted/de mennesker, som man arbejder med. Man giver noget til stedet, derfor skal man betale for det. Mange steder får du så kost og logi til gengæld. Men hvis du kun vil betale fly, så ville stedet altså skulle betale både kost og logi til dig, plus bruge en masse resourcer på, at lære dig op og sætte dig ind i rutinen, uden at de fik andet end din arbejdskraft til gengæld, og den kan de ikke rigtigt nå at udnytte, fordi du ikke ville være i stand til, at tilbyde ordentlig arbejdskraft, før du er kommet ordentligt ind i projektet, hvilket du helt sikkert ikke når, før dit ophold er slut. Det ville desværre være en meget dårlig forretning for dem. De ville komme til at bruge flere resourcer på dig, end du giver dem og du når ikke at hjælpe nogen.

Jeg er ked af, kun at komme med negative meldinger til dine planer, for jeg er sikker på, at du mener det bedste for dem, du ville ud og hjælpe. Men sagen er at selv de relativt få steder, hvor de tager imod frivillige for kun to uger, er stederne som regel kede af, at folk ikke vil blive længere pga. de mange resourcer, der bliver brugt på de frivllige, og du vil helt sikkert skulle betale for opholdet.

Håber du finder ud af noget.

Anonym Anonym

oki..men er nu heller ikke et must det skal være skole lærer.. har bare læst mange steder hvor der bare er minimun 1-2 uger så de må vel have tænkt på det eller hvordan? og nu også tiden der desværre ikke er til længere tid:( vil bestemt ikke være en byrde for dem men bare gerne hjeæle på en eller anden front…
    hmm øvøvøvøv hvis det er sådan havde godt nok glædet mig, er den helt store drøm men nok sidste år det kan lade sig gøre sådan lige forløbigt 🙁 men andre der har samme erfaringer med kun 2 uger?

Anonym Anonym
    Anonym Anonym

sidder faktiskt også og vil ud og lave frivilligt arbejde nogle uger i sommerferien. har fundet et som hedder volunteeringsolutions.com.. det er hvertfald ikke så dyrt, og der kan man sagtens være i 1 eller 2 uger 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej piger.
    I kan rejse til clacutta og arbejde for mother teresa i et par uger.
    Som er gratis og så for i også en på opleven,lidt langt at flyve men en oplevelse for livet, rigtig mange back packer arbejder som frivilig der, tjek det ud.
    held og lykke.
    Lars.
    Eller Dhamasla i nord indien er også et godt sted, lars

Anonym Rikke

mange tak for jeres svar:)

Anonym Lasse

Check også Mellemfolkeligt Samvirkes netværk af work camps på globalcontact.dk Der er ca 3.000 hver sommer. Det koster 1.700 kr

Anonym Mia86

Hvis du endnu ikke har fundet noget, kan jeg varmt anbefale Millenium Elephant Foundation i Sri Lanka. Der arbejdede jeg selv som frivillig i 2 uger i februar i år. Det var helt fantastisk! Man arbejder hovedsageligt med elefanter, men tirsdag-torsdag var vi ude og undervise lokale børn i engelsk om eftermiddagen. Det var en rigtig fed kombi. Det er relativt billigt (du betaler kun for kost og logi) og så henter de dig i lufthavnen og kører dig tilbage, når du skal hjem igen. I weekenderne har man fri, så der kan man tage på udflugter og opleve andre dele af Sri Lanka.

Check evt. deres hjemmeside http://www.milleniumelephantfoundation.com, hvis det kunne være noget. Du er også velkommen til at skrive til mig, hvis du vil vide mere om projektet 🙂

Anonym Rikke

eeeej hvor lyder det fedt!!!! hvad var omkostningerne for de to uger ca?
    jeg skal til kenya og arbejde på en skole fra 16 juni-31juni så ahr fundet men allerede hooked på at komme afsted igen og både elefanter og skole er jo en perfekt kombination!!! så endelig fortæl:-D

Anonym Rikke

eeeej hvor lyder det fedt!!!! hvad var omkostningerne for de to uger ca?
    jeg skal til kenya og arbejde på en skole fra 16 juni-31juni så ahr fundet men allerede hooked på at komme afsted igen og både elefanter og skole er jo en perfekt kombination!!! så endelig fortæl:-D

Anonym Mia86

Jeg gav omkring 3.500 kr for 2 uger inkl. kost, logi og airport transfer. Så det eneste, der kommer udover, er flybillet, drikkevarer (som koster next to nothing) og lommepenge, fx til weekendture el.lign.
    Men Sri Lanka er et super billigt land at rejse i, og offentlig transport koster næsten ingenting, fx 2 kr med bus ind til nærmeste by (ca. 15-20 minutter) eller 15-20 kr med tuktuk, hvor han kører en derind, venter mens man ordner det man nu skal (helt op til 1 time), evt. kører rundt til 2-3 forskellige steder med en og kører en hjem igen, når man er færdig 🙂

Jeg var i Sri Lanka i 3 uger i alt – 2 hos MEF og 1 uge, hvor jeg bare rejste rundt, og jeg brugte 14.000 kr alt inklusiv. Dvs. inkl. fly, vaccinationer, lommepenge, hoteller i weekender og den sidste uge, al transport, mad og drikke, shopping, whalewatching, privat chauffør i 4 dage m.m.

Det er den mest fantastiske oplevelse, jeg har haft i hele mit liv, så jeg kan varmt anbefale det 🙂

Anonym Lærke

Hvis I vil til Afrika og arbejde frivilligt, så prøv at kontakt de danske frivillige bag volunteerstokenya.org

Det ser yderst reelt og prisvenligt ud! Har en veninde som skal afsted med dem… er dog ikke sikker på at man kan være afsted i så kort tid, som det blev nævnt.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account