This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Camilla

Hejsa,

Jeg er næsten lige kommet hjem fra en længere backpacking tur i Asien, men er nu klar til at tage en lille afstikker til Syd- el. Mellemamerika.
    Jeg vil allerede tage afsted her i april måned. Spørgsmålet er bare hvor jeg skal tage hen?
    Da jeg kun har 3-4 uger vil jeg holde mig til ét land.
    Jeg tænker selv Brasilien, Mexico, Cuba eller et andet land i Caribien.

Hvad vil i anbefale?

Jeg vil gerne ud og se lidt dyr (dog ikke for meget hiking), derudover vil jeg gerne dykke en del og opleve en masse kulturelle ting.

Håber i har en masse fede forslag, og måske der er en eller flere, der har lyst til at joine?

Vh. Camilla

Anonym Anne Marie

Hej Camilla

Nej, hvor lyder det dejligt med backpackertur i Asien. Jeg kan godt forstå, at du har fået lyst til mere.
    Jeg har selv kun rejst i to af de lande du nævner, nemlig Cuba og Mexico, så det er det, jeg svarer ud fra.
    Altså, Cuba rimer ikke ligefrem på dyr, så hvis det er en stor prioritet, så vil jeg anbefale et af de to andre lande. Har du tænkt på Costa Rica? Det er et fedt sted, hvis du er vild med at se dyr, men også dyrere at rejse i end Mexico.
    Det er til gængæld nu, du skal tage til Cuba, hvis du vil opleve “det gamle” inden alt for mange amerikanske turister kigger forbi og skruer priserne op. Det er svært at spå om, hvordan turismen og hele landet udvikler sig de næste 2-5-10 år.

Vi var i Mexico (og Belize) igen her i sommer og har skrevet en del blogindlæg om vores tur. Du er velkommen til at kigge forbi vores blog hvis du har lyst. Første indlæg fra Mexico kommer her, så kan du selv klikke dig videre, hvis du er interesseret.

http://annemarieograsmus.blogspot.dk/2015/06/home-sweet-home-hjem-til-mexico.html

Du er også velkommen til at finde os på Facebook, hvor vi meget gerne svarer på flere og andre spørgsmål: Two Danes On Tour

Belize er for øvrigt også et rigtig fedt land -men igen dyrere end Mexico. Prøv f.eks. at læse om backpackerøen Caye Caulker. Det er et super fedt sted.

Rigtig god tur
    Anne Marie

Anonym Tina

Hej Camilla.

Cuba er helt fantastisk at rejse I!. Vi har rejst i Vinalea og Zapata to områder med masser af natur (og en smule dyreliv). Det var super lækkert og samtidig kan man sagtens nå at rejse forbi Havanna hvis man vil have byen med. Cuba er bare et skønt land. Du kan også se mere her: http://cctravel.dk/lande/nord-sydamerika/cuba

Rigtig god tur!

Vh Tina

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account