This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Momondo.dk til flybilletter

Anonym _Line_

Hej.

Jeg vil afsted her i sommerferien. Valget står imellem et land i Mellemamerika, Brasilien eller Thailand/Vietnam/Cambodja.

Jeg vil gerne riverrafte, surfe, snorkle, opleve en andre kulturer, templer, jungle, møde andre backpackere, og der skal også være plads til en øl i ny og næ.

Mit budget er på 30.000 kr. inkl. flybillet, og jeg regner med en tur på 25 dage.

Har hørt, der er regntid i Thailand, ligesom at det skulle være meget turistet. På den anden side skulle det være køligt i fx Mexico, da de har “vinter”. Brasilien vil jeg RIGTIG gerne, men budgettet tror jeg ikke slår til!

Hvad vil du anbefale? Og hvilken søgemaskine til flybilletter?

Tak!

Anonym Jens

I sommerferien er der regntid i den del af Asien, men det gør det selvfølgelig ikke umuligt at rejse. Du skal bare regne med at det øser ned et par timer hver dag. Selvfølgelig et plus hvis du meget gerne vil riverrafte 🙂

Du skulle måske overveje Indonesien som har højsæson hen over sommeren og også tilbyder alle de ting du søger.

For 30.000 spredt over 25 dage kan du leve som en konge (eller dronning er det vel). Jeg vil sige du kan gøre det for ca. det halve og stadig ikke spare på meget.

Til flybilletter er kayak.com den bedste. Her kan du søge fra til forskellige lufthavne og får derfor mange forskellige søgemuligheder ved kun én søgning. Hvis du vælger Asien, så flyver Emirates fra Hamburg til Singapore/Bangkok for ca 4500 kr.

God tur!

Anonym Mike Kjærgaard

Jeg har selv været i México de seneste to somre, og skal igen i år – og du skal ikke være bange for at der er køligt (min. 25 grader). Der er ikke så meget vinter, som der er regntid, men dette betyder såmænd at alting er mere frodigt dernede. Jeg var dernede sidste år i 24-25 dage, og brugte ikke engang kr. 15.000 med flybillet. Det skal så siges at jeg heller ikke opsøgte de dyreste hoteller, men forsøgte at holde mig til hvad der virkede mest lokalt. Dog skal det siges at de ikke snakker så godt engelsk, så lidt spansk-kundskaber er en fordel.

Hvis jeg skulle forslå en rejserute, skulle det være fly til México City, rejse ned ad vestkysten indtil Zipolite/Puerto Ángel, ind over landet via Oaxaca, San Cristóbal de las Casas og Palenque, over til den anden kyst til Tulum, og så nordpå til Playa del Carmen og Cancun, hvorfra man kan flyve hjem.

På denne rute vil man opleve vidt forskellige kulturer og seværdigheder, og man vil slutte af ved den caribiske kyst.

Jeg bestiller oftest billetter via http://www.travelmarket.dk – der kan man også søge “flere destinationer”, hvilken til tider kan være en fordel.

Anonym _Line_

Tusind tak for alle svarene. Det lyder godt, at vi kan få pengene til at række 🙂 Vi har tænkt os at bo overvejende på hostels. Det er endt med Costa Rica og enten et smut til Nicaraqua eller Honduras. Hvad vil I anbefale af disse to ?

Har hørt Honduras har Copa, men det er bare langt væk fra Costa Rica. Nicaraqua har jeg ikke hørt har så megt om, så endelig kom med nogen anbefalinger 🙂

Det skal lige siges, det er endt med, det kun er en måned vi skal afsted…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account