This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym karstein

Hvor på Zanzibar kan man bo godt, under hygiejniske gode forhold, god morgenmad, gode trafikale forhold til resten af øen, god strand og ikkemindst for rimelige penge ??? Og til at holde ud i 10 dage.
    Alle forslag vil nøje blive studeret.

Håber på mange svar

Viggo

Anonym DanielJohansen

Zanzibar er ikke så billigt som man godt kunne ønske sig..men forholdende på de helt billige steder er også udmærkede. Med det mener jeg rindende vand og toiletter med træk.

Du kommer til Stone Town uanset om du vælger at sejle eller flyve til Zanzibar. Byen er med den arkitektur og små stræder værd at bruge en enkelt eller to dage på. Jeg boede i Nungwi på nordsiden af øen, det siges at være det mest turistede sted.. omend vi føltes os ret alene:) Nungwi Guest House var på tidspunktet det billigste, men kostede trods alt stadig omkring 150 kr/nat for et twin room. Forpagteren af steder er utroligt hjælpsom, og klar på en snak.. det er samtidig også her du får byens bedste mad til pengene. Du skal bare selv bede om det.. gør du det om morgenen køber han gerne en blæksprutte af de lokale fiskere og anretter den med ris og grøntsager.

Kan det passe det også var dig der spurgte til Dar Es Salaam? Jeg nævnte som du måske husker, at du kan flyve til Nairobi. Nu hvor jeg ved du skal til Zanzibar kan jeg lige tilføje, at der er direkte fly fra Nairobi til Stone Town som ikke er meget mere end et par hundrede kroner dyrere. De flyver ganske vidst kun en eller to gange om ugen, så du skal lige undersøge det på forhånd:)

Anonym Viggo Karstein Jensen

Ja det var også mig med Dar. Jeg rejser med mine 3 sønner og vil både se Nairobi, Dar og Zasnzibar.
    Dit indlæg er bare supert.
    Andre kan også se med, det øge4r brugsværdien.
    Håber flere kommer med indlæg. Der må være mange med erfaringer, så skriv ikke kun for mig men alle som overvejer,planlægger etc rejse til Østafrika.

Viggo

Anonym Lone

Jeg har boet på Zanzibar i 16 uger i 2006. Det er rigtigt at det ikke er specielt billigt at leve der. Stonetown er helt klart værd at se. Husk at prutte om prisen når I handler, også i forretningerne. Nungwi er utrolig flot, tag gerne på snorkel eller dykkertur ud til øen Mnemba! I kan fra Stonetown også besøge Prison Island, og se de store landskildpadder. Husk også her snorklen:-) “Spice tour” som kan købes af de fleste rejsebureauer kan også helt klart anbefales. Her bliver man først præsenteret for div. krydderier, hvorefter man får tilberedt er lækkert måltid med dem og sidder på gulvet og spiser med fingrene. Et andet godt sted mht. god afrikansk mad (chapati) er Monsoon reastaurant inde i Stonetown. Skriv hvis der er mere I gerne vil vide:-)

Udmærket Lone. Det er utroligt så meget god information man får her på sitet.
    Da min enen søn er biologstuderende er landskildpadder absolut et besøg værd.
    Er der andre som ved gode steder med dyreliv på Zanzibar ???

Anonym Lone

Der er Jozani forest, tæt på Pajé… her er de sjældne Colobus aber, som kun findes på Zanzibar. Man kan også få en guidet tur i Jozani forest, det fik vi ihvertfald (dog via højskolen). Desuden er der mangroveskov lige derved, som også er værd at se 🙂

Perfekt. Skal alligevel forbi højskolen, så jeg hører nærmere om guidet ture.
    Så mangler vi kun overnatning på Zanzibar. Gerne “backpacker” sted med rimelig hygiejen.
    Nogen forslag ???

Anonym werlauff

Til jer der skal Zanzibar kan jeg klart anbefale Kendwe. Det er rigtig hyggeligt og priserne er overkommelige, hvis man kan klare sig med en bungalow. Men ellers kan man sige om Zanzibar, at det er meget let at finde nye steder, så min anbefaling er at tage til Stonetown og bo der i et par dage og oplev atmosfæren og bylivet. Tag dernæst op nordpå til Kendwa (ikke Nungwi – kedeligt gråt sted). Her finder du beachlife og fantastiske dykkermuligheder. Tag derefter ned syd på til øens bedste strande omkring Jambiani.

Hvis der er nogen der ønsker kontakt med en arrangør af safaris i Ngorogoro eller bestigning af Kilimanjaro så kontakt mig endelig på thomaswerlauff@hotmail.com.
    Jeg har brugt ham to gange og jeg har været meget tilfreds begge gange. Han er væsentlig billigere end hvad du ellers kan finde hjemme fra DK. For ca. 750 $ dollars for 6 dage på Marangu ruten, Pickup i lufthavnen eller i Moshi/Arusha, 2-3 overnatninger på et hyggeligt hostel (med fuld pension) midt i en chagga landsby. Her er mulighed for opvarming til bjergbestigningen, med flotte trecks i den flotte natur. Her kan du desuden besøge den lokale skole, bade i et afsidesliggende vandfald og smage den lokale bananabeer.
    Begge gange jeg har besteget bjerget, har jeg følt mig i utrolige gode hænder, begge gange har været med gode guider og gode bærer.

Kontakt mig hvis du har flere spørgsmål på overstående mail. Jeg kan også anbefale flere gode safari muligheder.

Anonym werlauff

Til jer der skal Zanzibar kan jeg klart anbefale Kendwe. Det er rigtig hyggeligt og priserne er overkommelige, hvis man kan klare sig med en bungalow. Men ellers kan man sige om Zanzibar, at det er meget let at finde nye steder, så min anbefaling er at tage til Stonetown og bo der i et par dage og oplev atmosfæren og bylivet. Tag dernæst op nordpå til Kendwa (ikke Nungwi – kedeligt gråt sted). Her finder du beachlife og fantastiske dykkermuligheder. Tag derefter ned syd på til øens bedste strande omkring Jambiani.

Hvis der er nogen der ønsker kontakt med en arrangør af safaris i Ngorogoro eller bestigning af Kilimanjaro så kontakt mig endelig på thomaswerlauff@hotmail.com.
    Jeg har brugt ham to gange og jeg har været meget tilfreds begge gange. Han er væsentlig billigere end hvad du ellers kan finde hjemme fra DK. For ca. 750 $ dollars for 6 dage på Marangu ruten, Pickup i lufthavnen eller i Moshi/Arusha, 2-3 overnatninger på et hyggeligt hostel (med fuld pension) midt i en chagga landsby. Her er mulighed for opvarming til bjergbestigningen, med flotte trecks i den flotte natur. Her kan du desuden besøge den lokale skole, bade i et afsidesliggende vandfald og smage den lokale bananabeer.
    Begge gange jeg har besteget bjerget, har jeg følt mig i utrolige gode hænder, begge gange har været med gode guider og gode bærer.

Kontakt mig hvis du har flere spørgsmål på overstående mail. Jeg kan også anbefale flere gode safari muligheder.

Atter tak.
    Det er efterhånden blevet en lang liste med utroligt mange gode tips og forslag.
    Vi rejser til Nairobi i slutningen af januar 2011 og endemålet er Zanzibar.
    Alle informationer i denne “tråd” må være brugbar for alle der skal til Zanzibar.
    Hvis andre har erfaringer,tips og råd,adresser etc skriv endelig. Det er ikke kun for os i Jensen familien, men også for andre fremover.
    Tak foreløbig.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account