This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Terese_1

Hej alle jer andre rejesglade mennesker

Ville høre om nogen havde erfaring med booking af hotel/hostels på Zanzibar juli/august. Jeg er nemlig i tvivl om, hvorvidt jeg blot kan komme og regne med der er plads (og det heller ikke bare er de dyre steder der er tilbage).
    Forskelligt om jeg plejer at booke forude. Men ofte svært at vurdere hvor man gerne vil bo inden man kommer.
    Og kender du tilfældigvis stedet man skal bo på Zanzibar? 🙂 Både geografisk men også evt. gode hoteller/hostels. Ikke alt for dyrt.

På forhånd tak
    – Terese 🙂

P.s . Hvis nogen også ved noget om hvor koldt/varmt det normalt er på denne årstid både Tanzania, Kenya og Uganda, vil jeg også meget gerne vide det. Synes der er meget modstridende oplysninger på nettet.

Anonym BarbaraH

Hej

Da Zanzibar er en ø der lever af turister, er der hoteller overalt. Hvis du vil overnatte i hovedbyen Stone Town har jeg hørt godt om Karibu Inn. Det skulle være til at betale.
    Ellers er der et lækkert resort oppe i Kendwa. Turistet men enormt flot. Langs østkysten ligger mange hoteller. Da det er mere turistpræget end inde på fastlandet skal man regne med, at priserne er lidt højere. I Paje ved jeg at der ligger mange hotellet. F.eks. Dhow Inn, Paje Blue Lagoon, Paje by night, Arabian night, osv. Dhow inn og Paje by night har hver deres lille pool.

Har kun være i Tanzania og uganda, og det var i mdr. August til December. Men juni er ikke i regntiden. Zanzibar er MEGET varmt, men i respekt for de lokale skal man have tøj på der dækker skuldre og knæ, da 98% af befolkningen er muslimer. På stranden må man selvfølgelig gerne ligge i badetøj.

Varmen afhænger af, hvor højt oppe du skal være. Dar es salaam – Varmt, i Uganda oplevede vi, at det nogle dage var lidt køligere da der kom mere regn om morgenen.
    Men pak 1 varm trøje og så lag på lag. Leggins og et par løse bukser kan man komme langt med, og løse bukser kan købes mange steder – især på Zanzibar 🙂

Anonym Anonym

Tusinde tak for besked Barbara 🙂

Vil bare lige have slået fast at det du også bekræfter, er at jeg ikke behøver at booke i forvejen. Selv juli/august?

Tak 🙂

Anonym BarbaraH

Jeg kan selvfølgelig ikke love noget, men det er måske meget rart at booke det første sted, og så kan du høre dig ad når du kommer derned. Men der som sagt utrolig mange hoteller, så det burde være til at finde et 😉

Det kan evt. være fint at starte i Stone Town, og tage på de små ture som der er mange der arrangerer derinde og så rejse derfra ud til de mindre byer til fester og afslapning.

Hvis du gerne vil købe souvenirs på fastlandet, og i Tanzania er de langt billigere end på Zanzibar, og i Uganda er de billigere end i Tanzania.

Mvh Barbara

Anonym Anonym

Tak for super svar:-)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account