Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3544728
     Hundevadt

      Hey!

      Flere månderes frivilligt arbejde i Kenya som lærer, er ved at have komme til sin ende.
      Jeg vil gerne forkæle mig selv rigtig meget inden det for alvor går hjem mod København.
      Derfor har en jeg har mødt på min rejse og jeg, planer om at tilbringe de sidste to uger på Zanzibar. Ved egentlig ikke særlig meget om øen, andet end den indebærer nogle helt fantastiske strande, og at den skulle være det rene paradis.
      Jeg søger råd om alting. Men især om et billigt guesthouse e.lign. – og hvordan er bylivet? (har virkelig brug for at slippe hjernen fra efter dette fantastiske, men dog lange ophold i Kenya)

      Mange hilsner

      #3544734
       Claus

        Der er bunker af små billige pensioner/hostels over hele Stone Town. Fra færgelejet er der kun en lille gåtur hen til de første billige. Og så er det jo bare om at spørge og undersøge. Evt tjek på hostelworld.com, men bedre bare at tjekke selv. Måske møder du en eller anden på båden, som har en ide eller skal samme vej osv. Lad skæbnen råde dig.

        Nattelivet er der ikke det helt store af i Stonetown. Der er noget, men hvis du havde en eller anden forestilling om at skulle føre dig frem på samme måde som på en Thailands ø, så bliver du skuffet. Det er jo også et muslimsk område.

        Men du kan tage til Nungwe, et strandområde nord for Stonetown. Der er gode strande og lidt mere musik om aftenen. Uden at det dog på nogen måder går over gevind.

        Men brug nu alligevel et par dage i Stone Town. Med dens labyrenter, historie, markedet er et besøg værd. Evt tag på en krydderitur. Hvor du akn se hvordan f.eks. vanilje og peber gror. Jeg synes, det var meget interessant, men det er jo smag og behag.

        mvh
        Claus

        #3545002
         Camilla

          Jeg vil anbefale Paje, som ligger på østkysten og er mindre turistet. Den huser godt nok Zanzibar Højskolen, men de var bortrejst, da jeg var der.
          Hvis du er volontør via MS kan du få rabat på Zanzibar Højskolens hotel, som ligger 50 m fra vandet og den SMUKKESTE strand.

          Vil også anbefale at tage ud og snorkle med vilde delfiner kl. 5 om morgenen ved solopgang – det var ret fantastisk og kostede 30 USD.

          Paje har en eksotisk strandbar med et væld af drinks – en ægte ø-stemning.

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account