Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3509042
     Dan Hjernø

      Hej alle.

      Jeg er en ung mand på 24, som drømmer at prøve at tage alene ud i verden! Jeg har ikke rigtig nogen erfaring som flakker, men jeg har en teori om at Australien, ville være et godt sted for mig at begynde. Jeg vil gerne ud og snorkle, og dykke. Hvis der er nogen der ved en masse om hvor man kan mere info om livet med tasken på ryggen i Australien er jeg meget interesseret i det.

      MVH, Dan Hjernø

      #3509046
       Maria Boo

        Hej Dan,
        Det er også min opfattelse, at Australien er et godt land at rejse rundt i alene. Jeg synes rigtig godt om alotts hjemmeside. De har en masse gode tilbud på både flyrejser og forskellige programmer man kan følge. Selv er jeg meget interesseret i deres work and travel program, men jeg ved ikke om penge er et issue for dig. Tjeck evt. http://www.alott.dk
        Jeg tog mit dykkercertifikat på Koh Tao i Thailand. Det er utroligt billigt at dykke i Asien – specielt udenfor sæsonen. Men der skulle også være nogle fantastiske dykkersteder i Australien.
        Held og lykke med det!

        #3509047
         Fighter_88

          Det vil altid være billigere at arangere turen selv, MEN jeg har selv lige meldt mig på (www.alott.dk) Work And Travel, mest fordi det giver en sikkerhed, og så hjælper de med visum, men læs mere på deres hjemmeside,

          #3509049
           Dan Hjernø

            Har jeg forstået det rigtigt når jeg siger at man med (www.alott.dk) Work And Travel, “bare” får en ekstre sikkerhed, og overnatning de første nætter? Man får også mulighed for at finde arbejde. Men hvis man ikke er interesseret i arbejde, kan det så betale sig at rejse med (www.alott.dk) Work And Travel???

            #3509053
             Fighter_88

              Nej, så er det ikk “Nødvendigt” du kan sagtens selv arangere det hele, står også på deres hjemmeside, det du betaler for, er at de finder arbejde til dig hvis du vil have det?, (Vil jeg nu ikke) så giver de dig en “sikkerhed” hvis du har nogle spørgsmål hjælper de dig i servicecenteret, så viser de dig byen og noget sightseeing, + nogle timer (mener det r 5 timer) en af de første dage, med noget orientering, (Bus information, o.lign)
              Men hvis du selv vil finde ud af det, så er det bare at bestille biletten…

              #3509271
               Eva

                Jeg har selv rejst med Alotts W&T program. Og hvis man ikke er interesseret i at arbejde, så kan det bestemt ikke betale sig. Ja, man bliver hentet i lufthavnen, får de første 3 nætter på hostel, et infomøde og en billet til et Harbour Cruise. Det er meget rart, hvis man er førstegangsrejsende og alene afsted (som jeg var), men ellers kan man jo sagtens finde ud af de ting selv.

                Vil man arbejde, er det en stor hjælp, at der er oprettet en bankkonto og at et skattenummer og sådan noget halløj er klaret. Deres jobcenter i Sydney er også stort, og velfungerende. (Ilfg. nogle piger jeg mødte dernede og rejste rundt med). Derudover er der også den fordel, at man får en postbox, som så kan sende evt. post videre, til hvorend du befinder dig i Australien. Det viste sig at være en kæmpe fordel for mig, da jeg havde glemt visse uundværlige ting! Men summa summarum, så skal man gøre sig det klart om man vil arbejde, og er det ikke tilfældet, så bare køb en billet og en Lonely Planet og kom afsted! :o)

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account