Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3544519
     Muddi12345

      Hej alle.

      Jeg, og en ven, lander i NZ omkring den 16. marts i Christchurch, hvor vi har 14 dage som vi vil tilbringe på sydøen.

      Mit spørgsmål er så, hvad i vil anbefale vi gør i de to uger for at se så meget som muligt? Jeg har fundet et fint bus-pass der hedder Bottoms Up med Kiwi Experience, hvor man ser hele sydøen på 13 dage, og det passer jo fint.. Men det er bare ret dyrt, det koster 1000 NZ dollars og det er vel bare busbilletter? Man skal vel betale overnatning stadig i hver by man kommer til?

      Vil i anbefale at leje en autocamper istedet for måske? Som vi kan bruge til at se hele sydøen og overnatte i.. Det er vel meget billigere?

      Jeg kunne selvfølgelig også godt tænke mig at møde en masse unge mennesker, og det er der selvfølgelig størst chance for med Kiwi busserne..

      Men hvad tænker i vil være bedst/billigst?

      Tak på forhånd.

      #3544538
       ref

        Hej

        Jeg har selv rejst på sydøen i 2 uger, for det første vil jeg sige at har i mulighed for længere tid skal i gøre det, for der er så meget at se dernede at tiden hurtigt løber fra jer. Derudover vil jeg anbefale i bare lejer en alm. bil og køre i, det er ikke så dyrt og der er billige overnatningsmuligheder på hostels. fordelen ved bilen er i kan gøre hvad i vil og når i vil og i vil opleve at møde mennesker på hostels. autocamper er forholdsvis dyr at kører i fordi man kører i bjerge det meste af tiden og det bliver hurtigt dyrt i benzin.

        mht. busser mødte jeg nogen der gjorde det på den måde og oplevede at det ikke altid var sikkert de kunne komme med videre når de havde lyst fordi busserne var fulde og der kun kom en om dagen, så ha lige det med i jeres overvejelser.

        KH Ref

        #3544539
         Muddi12345

          Hej Ref.

          Tak for svar.

          Vi har desværre ikke mulighed for at blive længere, så vi skal bare opleve så meget som muligt på de to uger 🙂

          Men fedt du siger det, havde faktisk ikke tænkt på bare at leje en alm. bil.. Har du nogle forslag til, hvad vi SKAL se på de 2 uger?
          Vores plan for must-sees er indtil videre:

          Milford Sound,
          Queens Town (fordi vi vil skydive),
          Abel Tasman National Park,
          Franz Josef gletscher.

          Er der andet vi skal se?
          Tak.

          #3544540
           ref

            hej igen

            jeg ville tage fox gletscher i stedet, der er knap så mange mennesker 😉 vi har på en tur er hvor vi fløj helicopter derop og derefter gik rundt på isen i et par timer, kan klart anbefales selvom det er ret dyrt, men alle pengene værd.
            Milford sound er fantastisk, men tag regntøj med det regner 220 dage om året. det er meget tåget de dage det regner så forvent ikke at se det samme som på billederne, men det er stadig enestående selv i toge 🙂
            punakka er også et dejligt sted for en enkelt overnatning, der er regnskov at gå i og pancake stones hvor vandet sprøjter op imellem stenen 2 gange om dagen, ser ret fedt ud.
            Wanaka og lake Wanaka er bestemt også et besøg hver, utroligt smukt og dejlig afslappet stemning, vi var ude og ride i bjergene lidt derfra, rigtig smuk oplevelse.

            ville ikke bruge for meget tid i de store byer som Christchurch og Dunenden selvom det er nogle skønne byer, men med kun 13 dage skal i opleve naturen 🙂

            skriv endelig hvis der er flere spørgsmål

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account