This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym solskinsglad

Jeg ved at nogle spørgsmål er besvaret før her på siden, men Cuba er jo et land i forandring…

PENGE:
    Hvordan er det med penge? Kan jeg blot medbringe mit VISA-kort og så er alt i skønneste orden? Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at veksle til andet end dollars, og disse er jo temmeligt gebyrbefængte, så vidt jeg har hørt. Og hvordan fungerer det egentlig i praksis med to slags penge.

REJSE ALENE:
    Hvordan er det at rejse alene i Cuba? Jeg kender kun til at møde masser af andre rejsende på hostels, når jeg rejser, så hvordan er Cuba? Og lokabefolkningen, er de overhovedet interesserede i at tale, når de finder ud af, at jeg bor i Guatemala og ikke slæber dem med til Europa eller USA?

SALSA:
    Jeg skal naturligvis danse salsa i Havana, men derudover vil jeg gerne tage en uge i enten Trinidad eller Santiago. Hvor er det bedst/billigst at tage en uge med masser af danseundervisning?

TANDLÆGE:
    Er der tilfældigvis nogen, der har prøvet at være til tandlæge i Cuba? Hvordan fungerer sygevæsenet for udefrakommende?

Anonym Sarah Katrine

ØH..du kan sagtens bare medbringe VISA i hvertfald I Havanna. Og så hæve i de lokale automater. (de KAN være svære at finde, men ellers kan du bare smutte forbi et af de større hoteller). Det er to valutaer på Cuba. Befolkningens Pesos, og Pesos CUC,-som erstattede dollaen dengang den blev afskaffet. Kan du få vekslet nogle af dine penge til den lokale Pesos, kan det godt blive billigere at leve der (handle på markedes, osv.) dog er der mange ting der kun kan købes for “turist” pengene. Jeg mødte mange andre rejsende i Cuba. Mest fordi man godt kan få brug for bare at møde andre rejsende, da cubanerne godt KAN virke en lille smule pushy. I de forskellige Casa Particulares kan du jo evt bare vælge et der har plads til flere overnattende end dig, så er det næsten et mini hostel. Så længe du ikke ligner en Cubaner kan du sagtens regne med de gerne vil tale 🙂 Jeg har aldrig været til tandlæge p åCuba, men mit gæt er at du kan betale dig fra alt…
    God tur.
    Kh. Sarah Katrine

Anonym Sarah Katrine

ØH..du kan sagtens bare medbringe VISA i hvertfald I Havanna. Og så hæve i de lokale automater. (de KAN være svære at finde, men ellers kan du bare smutte forbi et af de større hoteller). Det er to valutaer på Cuba. Befolkningens Pesos, og Pesos CUC,-som erstattede dollaen dengang den blev afskaffet. Kan du få vekslet nogle af dine penge til den lokale Pesos, kan det godt blive billigere at leve der (handle på markedes, osv.) dog er der mange ting der kun kan købes for “turist” pengene. Jeg mødte mange andre rejsende i Cuba. Mest fordi man godt kan få brug for bare at møde andre rejsende, da cubanerne godt KAN virke en lille smule pushy. I de forskellige Casa Particulares kan du jo evt bare vælge et der har plads til flere overnattende end dig, så er det næsten et mini hostel. Så længe du ikke ligner en Cubaner kan du sagtens regne med de gerne vil tale 🙂 Jeg har aldrig været til tandlæge p åCuba, men mit gæt er at du kan betale dig fra alt…
    God tur.
    Kh. Sarah Katrine

Anonym Anonym

Tak for svaret, jeg kigger nok på boligsituationen, når jeg er der, det lader til at være lidt mere kompliceret en som så (og jeg skal være der i 6 uger).

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account