This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Cheesedudle

Hej alle.
    Jeg planlægger en måske rejse til Sydamerika engang til december og har hørt en del om at man skal have en returbillet for at komme ind i de fleste sydamerikanske lande.
    Men da jeg ikke har en fast hjemkomst dato, men kun udrejse datoen i december, tænkte jeg på en åben flybillet.
    Men Google er ikke min ven for tiden, da den ikke gider fortælle mig en dyt om sådan noget.

Så jeg tænkte på om der en nogen, som har erfaring med sådan noget åben flybillet halløj – hvor man kan købe dem, hvor meget de koster og hvordan sådan nogle helt præcist virker?

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hola.
    Jeg floej ind til mexico city og hjem fra brasilien rio.
    Saa min billet var ind mexico og hjem rio brasilien,
    Det var ikke noget problem for mig, Ved godt at man normal skal have en retur billet, men i mellem og syd Amerika for man jo tre maaders visum som jeg tro betyder at det ikke er noget problem, da du jo maa opholde dig i tre maader i vaeret land, som er lang tid efter man ikke betaler for visum,Hvis du flyver til rio kan du ringe til den brasilanske ambasaade der ligger i Danmark, for at hoere dem om det er ok at flyve ind, men hjem fra et andet land i syd eller mellem Amerika. lars

Anonym Claus

Det, du skal købe, er en ungdoms/studiebillet. Den giver dig mulighed for at købe en billet med en åben hjemrejse til billigere penge end andre skal betale.

Jeg vil foreslå dig at kontakte Kilroy Travels eller Jysk Rejsebureau. Klik evt ind på Kilroy.dk og læs mere om flybilletter med en åben hjemrejse.

mvh
    Claus

Anonym Cheesedudle

Tak for svarene.

Men Lars, jeg har bare hørt at nogle sydamerikanske lande kræver at se en returbillet ud af landet, inden de overhovedet lukker dig ind. Passer det?

Anonym Claus

Det kan man godt. Jeg vil dog anbefale dig at tjekke flere forskellige søgemaskiner ud, skyscanner.dk, momondo.com osv.

Når du så har fundet en ok pris, så prøv at søg direkte hos flyselskabet. Nogle gange er det lidt billigere end, hvis du bruger søgemaskinerne.

Søg også på forskellige tider af døgnet og på forskellige ugedage. Priserne ændrer sig hurtigt.

mvh
    Claus

Hola.
    Kan ikke anbefalde dig at flyve hjem fra Caracas.Venuzuela er et fedt land at rejse i, men man skal helst undgaa Caracas,
    Nu kender jeg ikke dine rejse planer. Min anden rejse til syd Amerika floej jeg ind til rio og hjem fra peru. kan anbefaldes, men har du planer om at rejse i colombia og venuzuela,kan du flyve hjem fra bogata, eller caracas, men lov mig hvis du flyver hjem fra carcas hurtig ind og hurtig ud, husk Taganga i nord colombia et paradis for back packer fedt sted, lars

Anonym Cheesedudle

Okay, vil tage dit råd og prøve at undgå Caracas – men hvorfor om jeg må spørge? Meget kriminalitet osv?

Min plan lyder således: (kom gerne med gode fif, hvis det er en dårlig plan!)
    – Flyve fra København til Buenos Aires
    – Bruge omkring 1-2 måneder i Argentina
    – Krydse grænsen til Uruguay (1 måned)
    – Så til Brasilien (1-2 måneder)
    – Bus/tog/flyve til Paraguay (1 måned)
    – Bolivia (1 måned)
    – Chile (1 måned)
    – Peru (1-2 måneder)
    – Ecuador (1 måned)
    – Colombia
    – Venezuela

Er det en meget dårlig rute eller lyder den nogenlunde fornuftig?

Jeg har backpacket i Asien før, så er ikke en nybegynder og ved nogenlunde hvornår jeg skal put my guards up og sådan noget.
    Men Sydamerika er sikkert noget helt andet og er mega bange for at farlige ting sker dernede i forholdet til rolige Asien.
    Eller er jeg bare mega paranoid?

TAK!

Anonym Claus

Jeg er enig med Lars i, at har du en billet, hvor hjemrejsen er en anden end udrejsen, risikerer du ikke at løbe ind i problemer.

Men hvis du derimod har planer om at købe en enkelt, så kan du ikke bare blive afvist af myndighederne i det sydamerikanske land, flyselskabet kan også tvinge dig til at købe en billet på stedet. Eller undlade at lade dig komme med flyet.

Og så skal du tage et kreditkort med, så du kan bevise, at du har penge nok til dit ophold. Fornylig blev en flok yngre spaniere afvist i Sao Paulo, fordi de ikke overbevise myndighederne om, at de havde penge nok. Tre timer efter, at de var landet i Brasilien, blev de sendt tilbage til Spanien.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Caracas er hverken værre eller bedre end Bogotá. Du kan sagtens rejse til Venezuela.

Kriminaliteten er et større problem i Latinamerika, men du behøver ikke at bekymre dig unødigt.
    Hvis du følger de uskrevne regler for færdsel.

Tag en taxi så snart solen går ned
    Lyt til, hvad man fortæller på hostellet omkring sikkerhed
    Hav altid en smule penge på dig, i tilfælde af overfald/røveri har du et eller andet du akn give
    Lad være med at drikke dig totalt i hegnet med mindre at du har styr på hvor du er
    Pas især på ved busstationer
    Undgå at ankomme om aftenen – tag altid en taxi
    Ved røveri/overfald forsøg ikke at spille smart, men lad dem få, hvad de vil ha´

Derudover vil jeg nok bruge mere tid i Brasilien, mere tid i Bolivia, mindre tid i Paraguay og mere tid i Ecuador.

mvh
    Claus

Anonym Cheesedudle

Ok, tak. Ja, tager selvfølgelig mit kort med (to, endda).

Jeg har tjekket Kilroy Travels ud, som du foreslog, Claus.
    Kan man også fra deres hjemmeside bestille en flybillet til f.eks. Buenos Aires og så en returbillet tilbage til Danmark fra f.eks. Caracas?

Anonym madseventyr

Jeg vil lige starte med at undskylde for, at dette indlæg ikke har noget med dit emne at gøre som sådan – jeg bliver bare lige nødt til at udtrykke mig…

Til Lars og Claus;
    Jeg synes virkelig det er super, super fedt, at ved stort set hvert indlæg på denne hjemmeside, så er i, eller en af jer i hvert fald – næsten – altid repræsenteret i form af et kortere eller længere indlæg, få eller mange…
    Det er selvfølgelig også det, som en side som denne er ment til, men det er bare langt fra alle, som er lige gode til at dele ud af deres guldkorn.

Jeg synes faktisk, at siden her på det sidste er blevet lidt mere død, siden jeg selv oprette min første profil herinde, hvor der var masser af aktivitet.

Men igen, Lars og Claus, så synes jeg det er helt igennem fantastisk, at i gang på gang bare smider omkring jer med alle dine erfaringer og oplevelser – og det er jeg helt overbevist om, at der er rigtig mange, der er taknemmelige for – for man er ikke i tvivl om, at i ytre jer om noget i har erfaringer med og rigtig god forstand på.

På alle sidens mange brugeres vegne vil jeg bare sige: “Tusind tak!”

Det er folk som jer, der er en stor del af at holde en side som denne i gang, og det er rigtig fedt!

Venlig hilsen
    Mads

Anonym Claus

1. Jeg vil da gerne på min og sikkert også Lars´vegne udtrykke stor taknemlighed over, at nogen kan bruge vores råd til noget.
    Jeg synes, det er fedt at kunne hjælpe andre med spørgsmål i steder, hvor jeg har været. Den indre film kører for fulde gardiner, når jeg genoplever endnu engang, hvordan det var at krydse grænsen til Cambodia på ladet af en pick-up med 20 cambodianere og en masse sække løg til at holde fast i. Eller de lange stræk, man har taget i bus i Brasilien. Flere dage i streg.

Det er kun godt, at nogen synes, at vi, for det er jo ikke kun Lars og undertegnede, der er jo mange andre, der også kommer med deres rejseerfaringer.

2. Til Lars vil jeg sige, at jeg oplevede noget lignede i Medellin. Hvor jeg også blev tvunget til at aflevere penge til politiet. Jeg havde ikke dokumentation med mig.

Men ellers er jeg enig med Lars i, at Nordøstbrasilien er et fedt område af Brasilien. Det er jo også der langt de fleste turister søger hen. Jeg vil dog lige komme med den bemærkning, at det er jo ikke helt billigt at flyve til Recife eller Salvador/Fortaleza. Sao Paulo er måske ikke verdens mest spændende sted som turist, men det er tilgengæld en stor lufthavn, hvor der er masser af afgange/ankomster.
    Flyv til Sao Paulo og køb en indenrigsbillet med voegol.com.br. Alternativt bevæg jer langsom opad kysten, der er bunker af steder, der er interessante.

Et minus ved Brasilien, er dog, at det IKKE er billigt, længere. Men det er Bolivia. Der er bjerge, regnskov, saltørken, indianere, men ingen strand.

Det har Ecuador, Peru, Chile og Argentina tilgengæld. Og vulkaner. Der er rig mulighed for at vandre på vulkaner og se flamengoer og måske en condor.

mvh
    Claus

hola.
    Tro mig om caracas,Jeg var der i en time da vi blev holdt op af det lokale politit,som afpresset penge af os, dagen foer var det nogen fra oz der blev afpresset af det lokale politit der har en meget lav loen og saa er vi back packer nogen neme offer,hvis man ikke er god til spansk er man det kan man presse prisen ned og saa har caracas ikke noget hostel hvad jeg ved af, jo man bor paa love motels hvor de lokal hygger sig, men alt respekt for venuzuela jeg var der en maande og rejset igennem landet og ned til brasilien selv de lokal i caracas skal passe paa, ikke noget med at gaa i panik syd Amerika er super fedt og masse af soede mennesker men ikke det samme som oesten, jeg har haft to store rejser til de lande og kan sige af ejene erfaring man skal rejse med sund fornuft,
    Ok piger jeg har en rejse plan til jer ,er i klar, i flyver til fortaleza i nord brasilien, rejse hele vejen ned forbi rio og Illa granda ned til urguray husk nogen stop undervejs til urguray fra urguray sejler i til Argentina efter nogen gode stop,vi har et problem Iguasul falls ligger paa begge sider af argentina og brasilien, hvis jeg var jeg ville jeg rejse fra rio op til Igasuel falls naar i har set de flotte vandfald rejser i tilbage til brasilien flodinapolis og vider, naar i konmmer til Argentina, rejser i ned det sted hvor i kan se hvaler husker ikke navnet og vider til syd Argentina hvor der ligger en natur park hvor man kan trekke i tre dage,saa gaar rejsen op mod bolivia hvis i ikke rejser igennem chile, rejser i igennem bolivia og peru super fede lande, fra peru kan i flyve til colombia husk taganga i nord colombia, derfra kan i rejse langs kysten og hele vejen til cararcas der ligger nogen rigtig gode bade stranden 2 timer vest fra carcasa,hvis jeg skulle rejse den samme rejse som jer ville jeg strarte i nord brasilien, eller starte Ecadour og saa modsat vej, fra belem brasilien kan i rejse med baad til manaus tag fem dage fed tur fra manaus kan i rejse hele vejen op til caracas, lars

hola
    puerto natales hedder det trek i kan lave i Argentina chile, hvaler er i patagonien ,tayrona park taganga, colombia.lars

Hej mads.
    Lauridsen_lars@hotmail.com du skriver naar du er klar.lars

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account