This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kerstin+charlotte

hey.. Vi er to piger, som om to uger står over for vores livs rejse til Sydamerika, men inden vi tager afsted har vi lige et par spørgsmål, som vi håber I vil hjælpe med…:

Adaptor: Vi har fået at vide, at strømmen ikke er ligesom herhjemme og at vi derfor skal købe os en adaptor, men hvor billigt kan det gøres? Og hvor skal vi i så fald lede?

Vandfiltreringspumpe: Så har vi læst, at det er godt at have en vandfiltreringspumpe med. Men kan det svare sig? Kan man ikke bare købe rent vand eller drikke direkte fra bjergkilder? Hvad har I erfaringer med? Vi skal både være i storbyer, mindre pueblos og ude og trekke… det ville være rigtig rart vi kunne få nogle meninger.. Vi tager i hvert fald desinficerende tabletter med, men spørgsmålet om det ikke også er en god ide at have en pumpe med?

Hilsen Kerstin og Charlotte

Anonym Anonym

Hejsa
    En adaptor er ikke så dyr, 50-150 kr. I kan sikkert købe den i outdoor butikkerne, lufthavnen, butikker med “el-ting”, måske i et stort supermarked.
    Om i skal have en Vandfiltreringspumpe med synes jeg kommer lidt an på om i skal ud og trekke i lang tid eller kun et par dage af gangen. Hvis det er lang tid, er det nok lidt for meget at slæbe mange liter vand med, og det er ikke alle steder man kan drikke af kilderne. Så hvis lang trekking vil det da være ok med en pumpe, ellers synes jeg det er nok med tabletterne og det vand i kan købe.
    God tur

Anonym susanne2690

ja adapteren kan købes i alle butikker som sælger el, fx imerco. koster ca 100 kr og i skal bare vælge den der hedder nord/sydamerika. I mange af landene i sydamerika skal i slet ikke bruge den fordi den danske passer til men lad jer ikke narre hvis den ikke er nødvendig i det første land for den kan blive det. Vi smed vores ud i brasilien og da vi så kom videre op nord på skulle vi bruge den!

I behøver ikke købe en pumpe, nøjes med nogle tabletter. Vi drak vand fra kilderne på vandretrue og det var fint nok, derudover så køber man jo alligevel vand alle steder.

Anonym Linette

Har selv lige vaeret 2 uger paa cypern og pt befinder jeg mig i USA… kobte en adopter i imerco derhjemme til 100 kr og finder saa ud af at man paa Cypern kan kobe an adopter til solle 13 kr.. og min adopter som jeg bruger i USA, ogsaa en dansk en, formaar at nedsaette strommen saa min haartorre fx kun kan blaese ganske lidt.. saa jeg vil forslaa at i kober en adopter naar i forste ankommer i landet

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account