This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mbtkaras

Hej alle,
    min veninde og jeg er ved at planlægge en tur til Afrika samt Australien gennem Kilroy til dels. I Afrika vil vi hovedsageligt benytte os af Kilroys oplevelsesrejser. Derefter flyver vi til Sydney hvor vi nu overvejer at leje en ‘autocamper’ og har i den forbindelse et par spørgsmål da vi begge er til på bar bund hvad gælder autocampere samt Australien.
    – hvad ligger benzin priserne på i Australien?
    – kan så at sige hvem som helst køre en lille autocamper, skal man have noget bestemt bevis eller noget?
    – ellers nogen foreslag til vores rejse, vi ønsker hovedsageligt at lave en del frivilligt arbejde med dyr, hvilket vi bla gør i Afrika.

Anonym Rikke

Hej med jer

Lyder dejligt med en tur til Australien – jeg har været der flere gange, og skal helt sikkert derned igen…

Jeg kan varmt anbefale jer at laje en autocamper -mener aldersgrænsen er 21 for leje af stort set alle biler i Australien. Men kan være at der findes nogle som lejer ud til yngre personer.. Alle med alm kørekort til bil må køre en autocamper.
    Jeg kan anbefale Keen As Campers i Sydney. De har små campers som en ombyggede toyota Hiace med pop-up tag. De kører ok langt på literen og prisen er vel ca. 2/3 del af prisen herhjemme.

Hvad angår forslag til rejserute, så er det lidt svært, da jeg ikke helt ved hvad I er til.
    Selv er jeg til Outbacken – den røde jord, de øde områder, stilheden, varmen, de skjulte gorge’s og ikke mindst krokedillerne -nåhr ja, og de obilgatoriske kolde XXXX til at skylde støvet og varmet ned med…!
    Men der findes også masser af andre helt fantastiske områder I Au. Jeg nævner i vilkårlig rækkefølge nogle af mine favoritter:
    – Blue Mountains (heldags vandretur på egen hånd)
    – Wallaman Fall’s (Nationalpark ca. midt på østkysten)
    – Lawn Hill National Park (fantastisk oase i outbacken)
    – Cahill’s Crossing (indgangen til Arnhem Land -kom når floden stiger, så er der krokodiller for alvor)
    – Yellow Waters (sejltur ved solopgang – fantastisk)
    – Uluru (vandreturen rundt om stenen, den er enorm)
    – Regnskoven nord for Daintree (dyre- og plantelivet er imponerende flot – hvis du er heldig ser du en cassowary)
    – Great Barrier Reef (snorkling er faktisk nok)
    – Fraser eller Mornington (begge fantastiske sandøer)
    – Sejltur ved Whitsundays øerne (gerne 3-4 dage)
    – Hell’s Gate Roadhouse (man har ikke oplevet outbacken, hvis man ikke har set et rigtig roadhouse)
    – Sydney (der findes ingen anden storby som Sydney, punktum!)

Håber ovenstående kan hjælpe..

Mvh Rikke

Anonym mbtkaras

Mange tak for dit svar! det vil vi helt sikkert tage med i planlægningen 😀

Anonym John Hansen

Husk lige et Internationalt kørekort med i bagagen. Mener det koster omkring 50,- dkk at få lavet 🙂

Wicked Camper har også nogle spøjse tilbud på leje af div, biler & campervans, så undersøg markedet.

Spørg hvis der skulle være noget.

Ps, har været i Aus 2 gange 😉

Venlig Hilsen
    John

Anonym Hannah

Hej,
    Send mig evt. en sms på 60128776 hvis vi skal tale lidt mere om den JUCY CAMPER van jeg har vundet gennem STA Travel.
    Mvh Hannah 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account